آخرین اخبارجهانسیاست

شرکای خود را با اسلحه مدرن تجهیز می‌کنیم- پوتین

خبرگزاری دید: رییس جمهور روسیه با تاکید بر همکاری با متحدان این کشور گفته است که شرکای خود را با اسلحه و فن‌آوری مدرن نظامی مجهز می‌کند.

شرکای خود را با اسلحه مدرن تجهیز می‌کنیم- پوتین

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه مجمع «ارتش-۲۰۲۲» گفته که روسیه آماده ارائه فن‌آوری مدرن نظامی به متحدان خود در سراسر جهان است.
پوتین: «ما آماده ایم هر نوع سلاح پیشرفته‌ای، از تسلیحات کوچک و موترهای زرهی گرفته تا پهپاد و جنگنده، در اختیار کشورهای متحد قرار دهیم. تقریباً تمامی این تسلیحات در عملیات رزمی واقعی آزمایش خود را پس داده‌اند».
این در حالی‌است که رییس جمهور روسیه روز دوشنبه طی سخنانی در مراسم گشایش یک نمایشگاه بین‌المللی نظامی در خارج مسکو با حضور ۱۲۰ کشور جهان ضمن اصرار بر توان تسلیحاتی روسیه تاکید کرد که سلاح‌های روسی سال‌ها جلوتر از بازار رقابتی هستند.
پوتین با یادآوری این نکته که کشورش توانایی فروش تسلیحات با استقاده از الگوها و سیستم‌های تازه را دارد، تصریح کرده است: «ما در باره سلاح‌های با دقت بالا و استفاده از صنعت روباتیک صحبت می‌کنیم، در باره سیستم‌های رزمی که بر اصول فیزیکی جدید مبتنی هستند».
وی در همین راستا مدعی شد: «بسیاری از این سلاح‌ها سال‌ها و یا شاید ده‌ها سال از همتایان خارجی خود جلوتر هستند و از نظر خصوصیات تاکتیکی و فنی به طور قابل توجهی نسبت به آنها برتری دارند».
با این حال، تحلیل‌گران غربی می‌گویند که عملکرد ضعیف ارتش و تسلیحات روسی در جنگ اوکراین، جذابیت ویترین تسلیحاتی روسیه را در بازار جهانی کاهش داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا