آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

تیموتی ویکس:

شش‌بار تلاش نیروهای ویژه امریکایی برای آزادی ما ناکام شد

استاد استرالیایی دانشگاه امریکایی افغانستان که همراه همکار امریکایی‌اش مدت سه سال در اسارت طالبان بود، از وضعیت خود در دوران اسارت گفت.

استاد استرالیایی دانشگاه امریکایی افغانستان که همراه همکار امریکایی‌اش مدت سه سال در اسارت طالبان بود، از وضعیت خود در دوران اسارت گفت.
به نقل از اسوشیتدپرس، تیموتی ویکس استاد استرالیایی دانشگاه امریکایی افغانستان امروز یک‌شنبه(۱۰ قوس) گفته است که نیروهای ویژه امریکایی شش‌بار سعی کرد تا آن‌ها را از اسارت طالبان آزاد کند، اما ناکام شدند.
ویکس می‌گوید:« من اکنون معتقدم که این نیروهای ویژه امریکا بود که به خاطر ما می‌آمدند. من اعتقاد دارم که آن‌ها درست بیرون از دروازه بودند. لحظه‌ای که وارد تونل‌ها می‌شدیم، یک یا دو متر در زیر زمین بودیم و صدای انفجار را در دروازه شنیدم. محافظان ما بیرون رفتند و درگیر شدند … آن‌ها شش بار آمدند تا ما را بگیرند و چندین بار هم فقط چند ساعت فاصله داشتند.»‌
ویکس می‌گوید که وی و کینگ در سراسر اسارت در مناطق مختلف دور افتاده در افغانستان و پاکستان منتقل شدند و اغلب در سلول‌های کوچک و بدون کلکین نگهداری می‌شدند.
آقای ویکس ضمن سپاسگزاری از تلاش‌های رییس جمهور ترامپ و نخست‌وزیر استرالیا برای آزادی آن‌ها، افزوده است که برخی از محافظان طالب که او با آن‌ها روبرو شده بود «افراد دوست داشتنی بودند».
وی می‌گوید:« من اصلاً از آن‌ها نفرت ندارم و احترام بسیار برای برخی آن‌ها دارم. بعضی از آن‌ها خیلی دلسوز و دوست‌داشتنی بودند. (آن‌ها) واقعاً مرا به این فکر انداختند که … چگونه سرنوشت آن‌ها چنین شده است؟»
این شهروند استرالیایی همچنان گفته است که می‌داند خیلی‌ها به این اعتراف نمی‌کنند، ولی برای او آن‌ها (ربایندگان) سرباز بودند و سربازان از دستورات فرماندهان خود پیروی می‌کنند. آن‌ها دیگر انتخابی ندارند.
گفتنی است که تیموتی ویکس استرالیایی و کوین کینک امریکایی یک ماه پیش در نتیجه تبادل آن‌ها با سه عضو برجسته شبکه حقانی از اسارت طالبان رها شدند.
حکومت افغانستان نقش مهمی در آزادی این شهروندان خارجی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا