آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

شش قرار داد استخراج مواد ساختمانی امضا شد

وزارت معادن و پترولیم ۶ قرار داد مواد ساختمانی شامل «ریگ» و«جغل» را با ۵ شرکت داخلی، امضا کرد.

وزارت معادن و پترولیم ۶ قرار داد مواد ساختمانی شامل «ریگ» و«جغل» را با ۵ شرکت داخلی، امضا کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، عنایت الله مومند سرپرست این وزارت امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت که به هدف امضای این قرار داد ها برگزار شده بود گفت: این شش معدن مواد ساختمانی در ولایت‌های بامیان، میدان وردگ و پروان قرار دارند.
وی افزود که شرکت‌های قرار داد کننده بیش از ۸۶ میلیون افغانی در این پروژه‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند و هر شرکت مکلفیت‌های اجتماعی و محیط‌زیستی را در جریان استخراج مواد ساختمانی رعایت می‌کند.
با آغاز فعالیت این شرکت‌ها به هدف استخراج مواد ساختمانی، برای ۲۵۰ نفر به گونه مستقیم و برای ۵۰۰ نفر دیگر به گونه غیر مستقیم، زمینه کار فراهم می‌گردد.
وزارت معادن و پترولیم اولویت‌ها و برنامه‌هایش در زمینه مدیریت صنایع استخراجی کشور را مشخص کرده و برای آنکه این برنامه به گونه لازم تطبیق شود، این وزارت در حال تطبیق راهبرد سکتور صنایع استخراجی است.
بر اساس این راهبرد، وزارت معادن و پترولیم، ۱۴۷ ساحه را در ۲۹ ولایت سروی کرده و برای استخراج مواد ساختمانی منظوری شورای عالی اقتصادی افغانستان و کابینه را به دست آورده است تا نیازهای مردم در بخش مواد ساختمانی رفع شود.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت با توجه به میزان نیازمندی در بخش ساختمانی به سمنت، مذاکرات در مورد امضای قرار دادهای پروژه‌های سمنت جبل‌السراج وسمنت سمنگان نهایی گردیده وبه هدف منظوری به کابینه فرستاده شده است.
عنایت الله مومند گفت پیش بینی شده است که این دو شرکت ظرفیت تولید دو میلیون تُن سمنت را در سال خواهند داشت.
وزارت معادن و پترولیم تلاش می‌کند با امضای قرار دادها در بخش معادن، فرصت‌های بیشتر اشتغال برای شهروندان کشور فراهم گردد و میزان عواید ملی از بابت سکتور صنایع استخراجی در خزانه دولت، افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا