آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانخبر های مهم

شمارش معکوس ملل متحد برای بحران گرسنگی در افغانستان

برنامه جهانی غذا با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت مردم افغانستان از وقوع فاجعه انسانی در این کشور هشدار داد.


به گزارش خبرگزاری دید، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد امروز دوشنبه(۳ عقرب) در گزارشی گفت که اگر اقدام فوری نشود، میلیون‌ها افغان به شمول کودکان از گرسنگی و فقر جان خواهد داد.
دیوید بیسلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا می‌گوید که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان از ماه نوامبر سال جاری با ناامنی حاد غذایی روبه‌رو خواهند شد.
وی افزود: «کودکان خواهند مرد، مردم از گرسنگی می‌میرند و اوضاع بسیار بدتر خواهد شد».
مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا تصریح کرده که آن‌چه پیش‌بینی می‌شد، به حقیقت پیوسته است؛ ۲۲.۸ میلیون تن در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه‌اند و اقتصاد نیز سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها سقوط خواهد کرد.
به گفته وی، برنامه جهانی غذا ماهانه ۲۲۰ میلیون دالر نیاز دارد تا بخشی از ۲۳ میلیون فرد آسیب‌پذیر در زمستان پیش‌رو را کمک کند.
بیسلی بیان داشته است: افغانستان در حال حاضر در بین بدترین بحران‌های بشردوستانه جهان است و امنیت غذایی در این کشور در حال فروپاشی است. در زمستان امسال‌، میلیون‌ها افغان مجبور خواهند شد بین مهاجرت و گرسنگی یکی را انتخاب کنند.
این سازمان می‌گوید که طالبان توان پرداخت دست‌مزد به کارمندان دولت را ندارند و جوامع شهری برای اولین بار با ناامنی غذایی در سطح مناطق روستایی روبه‌رو شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا