آخرین اخبارافغانستان

شماری از استادان دانشگاه بامیان خواستار برکناری رییس این دانشگاه شدند

شماری از استادان و دانشجويان دانشگاه بامیان، عصر روز گذشته(سه‌شنبه، ۱۵ حمل) خواهان برکناری معصومه خاوری، رییس دانشگاه این ولایت شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، طی یک کنفرانس خبری که در دانشگاه بامیان و با حضورداشت شماری دانشجویان، استادان، فعالان مدنی و خبرنگاران برگزار شده بود، اساتید این دانشگاه از مقامات مسئول خواهان برکناری رییس فعلی این نهاد شدند.
ضیا روشنگر، یکی از استادان دیپارتمنت فلسفه، می‌گوید: در ۱۰ ماه از ریاست خانم خاوری، نه تنها مشکلات این نهاد حل نشده، بلکه این مشکلات چندین برابر افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: اگر اوضاع به همین منوال به پیش برود، دانشگاه بامیان به عنوان یک نهاد تحصیلی، بدون اعتبار شده و شماری زیادی از استادان این دانشگاه دست به تحصن خداهند زد.
محمد امین جویا، معاون پیشین این دانشگاه، ریاست فعلی این دانشگاه را به سوء استفاده از صلاحیت‌ها متهم کرده، می‌گوید: خانم خاوری ۲ تن از اقوام نزدیک شان را به بورسیه فرستاده است، در صورتی که هیچ‌یکی از آنان کارمند و یا مسئول در این نهاد نبوده‌اند.
گفتنی است، در مصاحبه‌ای که صبح امروز، خبرنگار خبرگزاری دید، با رییس دانشگاه بامیان داشت، وی کلیه‌ی اتهامات وارده را بر خودش رد کرده، گفت: تاکنون تمام فعالیت‌های این اداره براساس قانون وزارت تحصیلات عالی بوده و هیچگاهی از صلاحیت‌های خود استفاده‌ی سوء نکرده است.
وی همچنان افزود که با گذشت بیش از ۱۰ ماه از ریاست وی، کارهای زیادی را انجام داده و مشکلات زیادی از قبیل کمبود صنوف درسی، نبود خوابگاه و… را حل کرده‌ است.

وی از ایجاد خواهرخواند‌ه‌گی دانشگاه بامیان و یکی از دانشگاه‌های کشور چین نیز خبر داده، گفت: در نشستی که میان سفیر چین و هیئات رهبری این دانشگاه در کابل برگزار شده بود، چین وعده داده است که یکی از دانشگاه‌های این کشور با دانشگاه بامیان همکاری خواهد کرد.
وی همچنین از روابط نزدیک این دانشگاه با یکی از دانشگاه‌های آلمان خبر داده، می‌گوید: قرار است تعداد زیادی از استادان این دانشگاه برای ادامه تحصیل به کشور آلمان فرستاده شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا