آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

شماری قصد دارند معارف هرات را سیاسی بسازند

مسئولان در ریاست معارف هرات ادعا دارند که شماری قصد دارند با وارد کردن فشار روی معارف این ولایت، این نهاد را سیاسی ساخته و از آن استفاده ابزاری کنند.



به گزارش خبرگزاری دید، عبدالرزاق احمدی رییس معارف هرات می‌گوید: این اعمال فشارها از دیر زمانی توسط افرادی که از معارف منفعت مادی برده‌اند به هدف جلوگیری از برنامه‌های اصلاحی وی و مبارزه‌ای که او علیه سوء استفاده گری‌ها از معارف روی دست گرفته، راه اندازی شده است.
رییس معارف هرات تاکید می‌کند که افرادی با وارد کردن فشار روی او قصد جا به جایی اقوام خود را به سمت‌های آمریت معارف شهری و آمریت تعلیمات عمومی داشتند، اما زمانی که وی گفته این کار از طریق رقابت آزاد امکان پذیر است با تهدید و واکنش‌های آنان مواجه شده و این دسیسه‌ها هم به این قضیه بر می‌گردد.
آقای احمدی همچنان می‌گوید که هرگاه کسی از معارف هرات شکایت و انتقاد معقولی داشته باشد می‌تواند به این نهاد مراجعه کند و معارف همواره به چنین انتقادهای سازنده پاسخ مثبت داده است.
آقای احمدی تاکید می‌کند که به هیچ سوء استفاده کننده و توطیه‌گری اجازه‌ای دخالت به روند اصلاحات در معارف را نداده و بر اساس اصول ارزشی وزارت معارف مانع استفاده ابزاری افراد و گروه‌های مشخص از ریاست معارف هرات می‌شود.
این در حالیست که امروز(یکشنبه) شماری از شهروندان هرات در برابر ساختمان معارف این ولایت تجمع کرده رییس معارف را به سیاسی سازی این نهاد و استفاده ابزاری از معارف متهم کرده‌اند.
معترضان از رییس معارف هرات خواستند که از سمت‌اش استعفا دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا