آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رحمانی:

شمالی بزرگ در برابر تجاوز طالبان مقاومت می‌کند

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان کشور می‌گوید که شمالی بزرگ همانند گذشته یک بار دیگر با تمام قوا علیه تجاوز طالبان با جدیت مقاومت خواهد کرد. او گفت که امکانات در اختیار ما است و شرم است که دو موترسایکل سوار بیاید و ما را شکست بدهد.


به گزارش خبرگزاری دید، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان کشور که امروز پنجشنبه(۲۱ اسد) در جمعی بزرگ از مردم شمالی بزرگ شامل کوهدامن، کاپیسا، پنجشیر و پروان صحبت می‌کرد، گفت که این حوزه همانند گذشته بار دیگر علیه تجاوز طالبان مقاومت خواهد کرد.
رحمانی از آمادگی‌ها برای مبارزه جدی در برابر گروه طالبان سخن زده و می‌گوید که حوزه شمالی به‌عنوان یک حوزه شکست‌ناپذیر در برابر گروه طالبان مبارزه خواهد کرد و مقاومت مردم نیز علیه گروه طالبان از همین‌جا بار دیگر شکل خواهد گرفت تا علیه بیگانگان مبارزه کنند.
به گفته رییس مجلس نمایند‌گان، این حوزه در گذشته نیز قدرت‌های بزرگ را با شکست مواجه کرده و در حال حاضر نیز همه امکانات در اختیار مردم قرار دارد تا در برابر تجاوز آشکار طالبان مبارزه شود.
رحمانی افزود که در گذشته با چند میل کارابین مقاومت کرده‌اند، در حالی که اکنون تمام امکانات نظامی در اختیار مردم و نیروهای دفاعی و امنیتی است.
او ضمن بیان این موضوع که طالبان و همکاران شان را در شمالی بزرگ همه می‌شناسند، از مردم خواست هرجا آن‌ها را دیدند، به نیروهای دفاعی و امنیتی اطلاع بدهند.
رییس مجلس نمایندگان هشدار داد که اگر شمالی بزرگ مقاومت نکند، سقوط نظام حتمی است و کسی در کابل مقاومت کرده نمی‌تواند.
این در حالی است که هسته‌های مقاومت در شمال از سوی عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی، مارشال دوستم و محمد محقق شکل گرفته، در غرب کشور امیر اسماعیل خان به نیروهای زیر امرش با طالبان در حال جنگ است و اینک شمالی بزرگ نیز آماده می‌شود که در برابر تهاجم طالبان ایستادگی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا