آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقهمهاجرت

شهبازشریف: ۹هزار نفر از۷۰هزار افغانستانی همکار با آمریکا به کشورسوم فرستاده شدند

خبرگزاری دید: شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، به کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) شکایتی را ارائه کرده است مبنی بر اینکه از ۷۰ هزار افغانستانی که همکار آمریکا و متحدانش بوده‌اند، تنها ۹ هزار نفر در طول سه سال گذشته به کشور ثالث فرستاده شده‌اند.

شهباز شریف: 9هزار نفر از۷۰هزار افغانستانی همکار با آمریکا به کشورسوم فرستاده شدند

کابینه فدرال پاکستان امروز چهارشنبه(۲۰ قوس) برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت پناهجویان افغانستان مقیم این کشور تشکیل می‌شود.
یک مقام پاکستانی که نخواست نامش فاش شود، به نشریه داون گفته است که اتباع افغانستانی که کارت اثبات اقامت (PoR) دارند ممکن از تخفیف برخوردار شوند، زیرا کابینه در مورد تمدید اقامت آن‌ها برای شش ماه یا یک سال تصمیم خواهد گرفت.
این منبع گفته است: کابینه تصمیم خواهد گرفت که آیا مدرک اقامت صادر شده برای پناهجویان افغانستان را برای شش ماه یا یک سال تمدید می‌کند یا خیر.
این تحول پس از آن صورت می گیرد که فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان‌ملل در امور پناهندگان، در آخرین مرحله از سفر سه روزه خود به پاکستان با شهباز شریف ملاقات کرد.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از پاکستان خواسته بود که این ۷۰ هزار افغانستانی را به کشورشان بازگرداند.
در این دیدار، مسئول کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار تقویت تلاش‌ها برای راه‌حل‌های بلندمدت برای افغانستانی‌ها در پاکستان و حمایت از جوامع میزبان آن‌ها شده است.
مسئول کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به دنبال تمدید به موقع کارت پی‌او‌آر PoR است و وعده داده راه را برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان هموار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا