آخرین اخبارجهانسیاست

شهروندان افغانستان در امریکا برای خدمات کنسولی باید به کانادا بروند

خبرگزاری دید: سفارت افغانستان در کانادا اعلام کرده است که آماده ارایه خدمات کنسولی به شهروندان افغانستان مقیم امریکا است.


پس از مسدود شدن سفارت و کنسول‌گری‌های افغانستان در ایالات متحده، اکنون سفارت افغانستان در اوتاوا پایتخت کانادا با نشر اطلاعیه‌ای اعلان کرده است که شهروندان افغان مقیم امریکا برای طی مراحل کردن خدمات کنسولی باید به کانادا بروند و یا هم از طریق پست این کار را انجام دهند.
سفارت افغانستان در کانادا با بیان این‌که این روند سر از تاریخ ۳۱ حمل آغاز شده، گفت: مطابق با کنوانسیون‌های مربوطۀ بین‌المللی و قوانین و مقررات موجود در ایالات متحده، کانادا ارایۀ خدمات کنسولی به شهروندان افغانستان مقیم امریکا را به دوش گرفته است.
این سفارت افزوده است که تصمیم در زمینۀ ارایۀ خدمات کنسولی به افغان‌های مقیم ایالات متحده در هماهنگی با حکومت کانادا و امریکا اتخاذ شده است.
در همین حال، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا گفته که این کشور با چالش‌هایی در رسیدگی به پرونده پناهند‌گانی که در تلاش فرار از این کشور جنگ زده‌اند، مواجه است.
نخست‌وزیر کانادا شرایط افغانستان را «دلخراش» خوانده و گفته است که تصرف افغانستان توسط طا-لبان وضعیت را «به طرز باورنکردنی دشوار» می‌کند.
وی افزوده است: همان‌طور که تصور می‌شود، طا-لبان دقیقاً در بیرون آوردن مردم از افغانستان به کانادا مفید نیستند.
ترودو قبلاً وعده انتقال ۴۰ هزار پناهجوی افغان را داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا