آخرین اخباراجتماعافغانستان

وزارت عدلیه:

شهرک سید اسحاق گیلانی در ننگرهار سند قانونی ندارد/ «پیری» این نیست که زمین غصب کند

خبرگزاری دید: وزارت عدلیه با نشر خبرنامه‌ای در باره شهرک گیلانی ولایت ننگرهار، گفته که این شهرک فاقد اسناد قانونی بوده و دولتی تشخیص داده شد. ظاهراً این شهرک مربوط سید اسحاق گیلانی بوده و اکنون دعوایی شده است.

وزارت عدلیه روز پنجشنبه (۲۹ جدی) در خبرنامه‌ای نسبت به موضوع شهرک گیلانی واقع ولایت ننگرهار وضاحت داده و تصریح کرده که این شهرک در زمین غصبی ساخته شده است.

در خبرنامه بدون اشاره به ذکر نام خانواده گیلانی، گفته شده که آن ادعای میراثی بودن زمین را داشته، ولی اسنادی که این موضوع را ثابت کند، ارائه نکرده‌اند.

خبرنامه: «روز گذشته هیأت تخنیکی کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده ولایت ننگرهار شهرک بدون اسناد به نام سید اسحاق گیلانی در جنوب قریه سلطان سفلی مربوط ولسوالی سرخ رود این ولایت را که ۵۶۴۰ جریب مساحت داشته و هیچ نوع سند ندارد، امارتی تثبیت کرد و قسمتی از عمرانات در این ساحه را ویران کرده و برای باشندگان آن هدایت تخلیه داد».

در خبرنامه آمده که پس از این اقدام طا-لبان برخی اشخاص ادعای «بی‌بنیاد» داشته و مدعی بودند که این زمان‌ها میراث پدران شان است.

در بخشی از خبرنامه گفته شده: پس از آن بعضی اشخاص ادعای بی بنیاد داشتند که آن زمین‌های میراثی نیاکان آن‌ها بوده‌است؛ در حالی که کمیسیون مرکزی در تمام ولایات برای هیأت‌های تخنیکی مطابق مقرره و لایحه حکم نموده که هر شخص هرگونه سند را که در دست دارد باید بررسی شود،  اگر قابل اعتبار باشد قبول شود و اگر فاقد اعتبار باشد باید برای متصرفین غیر شرعی قناعت داده شده و زمین استرداد گردد. 

در خبرنامه با اشاره به موضوع «پیر» بودن در خانواده گیلانی، گفته شده که « در گذشته پیری به معنای روحانیت و بی‌رغبتی از دنیای موجود بود و پیری برای این نبود که پیرها زمین بیت‌المال و یا هم زمین شخصی مردم را غصب نمایند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا