آخرین اخبارافغانستان

شهرک سید کمال‌الدین بهزاد در هرات توسعه می‌یابد

مسوولان محلی ولایت هرات از تعهد وزارت شهرسازی و مسکن مبنی بر عملی‌شدن برنامه توسعه‌ای شهرک«سید کمال‌الدین بهزاد» واقع در منطقه مسلخ این ولایت خبر دادند.
به گزارش خبرگزار دید، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت: سید سعادت نادری، وزیر شهرسازی و مسکن کشور به تاریخ (۵ حوت) در نشستی با اشتراک محمد آصف رحیمی، والی هرات و برخی مقام‌های بلندپایه دولتی و نمایندگان بخش مسکن سازمان ملل متحد در کابل، بر سر عملی‌شدن پلان توسعه‌ای شهرک سید کمال‌الدین بهزاد صحبت کردند.
وی افزود که وزارت شهرسازی مسایل رفاهی، آموزشی، تفریحی، صیحی و دیگر امکانات شهری در مطابقت با معیارهای ملی و بین‌المللی را در این شهرک در نظر گرفته و آن را ضروری می‌داند.
به گفته آقای فرهاد، محمد آصف رحیمی، والی هرات عملی‌شدن برنامه توسعه‌ای شهرک سید کمال‌الدین بهزاد را گامی مهم دانسته و گفته است که با عملی‌شدن این برنامه مشکلات بخش بزرگی بی‌جاشدگان داخلی از ناحیه مسکن حل می‌شود.
شهرک سید کمال‌الدین بهزاد واقع در منطقه مسلخ هرات با مساحت حدود ۳۰۰۰ جریب زمین، به شکل نامنظم و بدون مجوز ساخته شده است که با تطبیق برنامه‌‌های جدید وزارت شهرسازی و مسکن کشور، در فاز اول قرار است به شهرک معیاری برای اسکان مجدد بی‌جاشدگان تبدیل شود و در فاز دوم این برنامه، حدود ۴۰۰۰ جریب زمین دیگر نیز جهت توسعه آن در نظر گرفته می‌شود.
با بهره‌برداری از این طرح، برای بیش از ۱۰ هزار خانواده، خانه مسکونی ساخته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا