آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

مردم بلخ:

شهید کاظمی در جامعه افغانستان نقطه وصل بود

اساتید دانشگاه بلخ می‌گویند که سید مصطفی کاظمی گام‌های افغانستان شمول بر می‌داشت و برای او باور‌های ملی اولویت و خط قرمز بود.


با فرا رسیدن یازدهمین سالگرد شهادت سید مصطفی کاظمی و جمعی از همکارانش، مردم شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ، در ارتباط به شهید سید مصطفی کاظمی می‌گویند که « آدم‌های خوب می‌روند.»
خبرگزاری دید با بیش از ۳۰ نفر که شامل اعضای جامعه مدنی، اساتید دانشگاه، روزنامه‌نگار، چهره‌های سیاسی و مردم می‌باشد در مورد کارنامه و فعالیت شهید سید مصطفی کاظمی گفت‌وگو کرده است.
اعضای جامعه مدنی بلخ به این باور است که شهید سید مصطفی کاظمی از سیاستمداران وطن دوست و از سویی هم، از چهره‌های درخشان مجلس نمایندگان بود.
به باور جامعه مدنی بلخ، شهید کاظمی در سیاست افغانستان «نقطه وصل» بود.
اساتید دانشگاه بلخ می‌گویند که سید مصطفی کاظمی گام‌های افغانستان شمول بر می‌داشت و برای او باور‌های ملی اولویت و خط قرمز بود.
چهره‌های سیاسی نیز از وحدت گرایی شهید سید مصطفی کاظمی یاد می‌کنند. رجب ابراهیمی از آگاهان سیاسی در بلخ می‌گوید که هرگاه میان دو سیاستمدار ناراحتی و کشیده‌گی خلق می‌شد، سید مصطفی کاظمی خیلی فوری اقدام می‌کرد و این ناراحتی را به آشتی مبدل می‌کرد.
افکار عمومی بلخ در ارتباط به شهید سید مصطفی کاظمی می‌گویند که آدم‌های خوب می‌روند.
حسین علی یک راننده است در بلخ و می‌گوید که از سید مصطفی کاظمی در بین مردم هیچ دیدگاه بدبینانه وجود ندارد و این مسئله نشان می‌دهد که شهید کاظمی از سیاستمداران نیک و وطن‌دوست بوده است.
شهید سید مصطفی کاظمی از جمله شرکت کنندگان کنفرانس «بُن» است درعین حال از کسانی است که پای سند این نشست امضا نیز کرده است.
شهید کاظمی در اداره موقت و دوره انتقالی به حیث وزیر تجارت و صنایع انتخاب شد و در یازدهمین دور از انتخابات پارلمانی از ولایت کابل راهی مجلس نمایندگان شد و اندکی بعد به عنوان رییس کمیسیون اقتصاد ملی مجلس نمایندگان انتخاب شد.
شهید کاظمی در همان سال‌ها حزب اقتدار ملی را شکل داد و از سوی شورای رهبری این حزب، به حیث رییس آن انتخاب شد.
در ۱۵ عقرب سال ۱۳۸۶ خورشیدی، شهید سید مصطفی کاظمی رییس اقتصاد مجلس نمایندگان بود که با جمعی از همکاران خود جهت بررسی وضعیت زندگی مردم بغلان به این ولایت سفر کرده بودند که در یک حمله تروریستی به شهادت رسیدند.
گفتنی است که شهید سید مصطفی کاظمی از چهره‌های درخشان حوزه جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان علیه تروریزم بود و در موج ترورهای زنجیره‌ای به شهادت رسید.
اختر سهیل – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا