آخرین اخبارافغانستانسیاست

شوراهای ولایتی در مورد وضعیت جنگ اطلاع رسانی نکنند

خبرگزاری دید: وحید عمر می‌گوید که برای شوراهای ولایتی مکتوب فرستاده شده و از آنان خواسته شده که در مورد سقوط ولسوالی‌های اطلاع رسانی نکنند؛ زیرا این مسئله کاملاً نظامی است و ربطی به راستای کاری شوراهای ولایتی ندارد.


وحید عمر مشاور ارشد و رییس عمومی اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه(۱سرطان) گفته است که اعضای شورای ولایتی دست از سخنگویی برای حکومت و دستگاه امنیتی بردارند و به کار خود برسند.
او در مراسم معرفی سخنگوی مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی گفت که شورای ملی، شوراهای ولایتی زیر چتر نظام کار می‌کنند و نباید باعث ضعیف شدن روحیه مردم شوند.
وحید عمر گفت: «هیچ کسی بازی نخورد که جنگ طالبان تنها با حکومت است و طالبان حکومت را از بین می‌برند و به ما کاری ندارند. این طور نیست؛ جنگ طالب با همه‌ ما است».
او هم‌چنان افزود که همه برای طالبان یکسان است و این گروه «بربادی» یک‌سان همه را می‌خواهد؛ چه کارمند رسانه باشد یا کارمند شورای ملی و یا شورای ولایتی.
وحید عمر تصریح کرد که طی نامه‌ای از شوراهای ولایتی کشور خواسته است تا از خود سخنگویان دستگاه امنیتی و استخباراتی افغانستان نسازند و به کار خود برسند.
به باور او اطلاع‌دهی نمایندگان شورای ولایتی از سقوط ولسوالی‌ها «روحیه مردم» را خراب کرده است.
او گفته است که اگر روحیه مردم خراب شد و طالبان آمدند، شورای ولایتی دیگر نخواهد بود.
این در حالی است که در بیشتر از یک ماه گذشته همواره رسانه‌های اطلاعات سقوط ولسوالی‌ها را از اعضای شورای ولایتی هر ولایت می‌گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا