آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرحکومتخبر های مهمعدلی قضاییمنطقه

شورای‌علمای شیعه هرات: دشمنان چشم دیدن افغانستان با ثبات و پیشرفته را ندارند

خبرگزاری دید: شورای علمای شیعه هرات در واکنش به حمله شب گذشته به مسجد امان زمان (عج)  گذره هرات با انتشار بیانیه‌ای گفته اند که عاملان و آمران پشت پرده این جنایت چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند.

علمای شیعه هرات در پیام تسلیت خود در واکنش به حمله نمازگزاران شیعه مسجد امام زمان شهرستان گذره هرات گفتند که این اقدام وحشیانه قلوب هموطنان عزیز و تمام آزادگان جهان را جریمه دار کرده است.

این شورا ضمن پیام تسلیت و آرزوی بهبودی  برای زخمیان این حادثه، خواستار شناسایی هرچه زودتر عاملان این جنایت و مجازات آن ها شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این حمله، ضمن محکومیت این حادثه از اعلام آمادگی خود در امر مبارزه با تروریسم در افغانستان با حکومت سرپرست خبر داد.

شامگاه روز دوشنبه (۱۰ ثور)، مسجد امام زمان شهرستان گذره هرات مورد حمله تروریستی قرار گرفت. این حمله پس از نماز مغرب و عشا توسط افراد ناشناس صورت گرفته است. در جریان این حمله شش تن از نمازگزاران شهید شده است. در میان شهدا دو زن و یک کودک هستند.

هرچند تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما دا/عش در اکثر حملات این چنینی در افغانستان دست دارد.

حمله به شیعیان در هرات پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است.

در آذرماه سال گذشته در کمتر از دو‌ هفته این گروه در هرات برای دو‌بار مورد هدف حملات مسلحانه قرار گرفته بودند که درنتیجه آن امام جماعت دو مسجد رسول اعظم(ص) و حضرت ابوالفضل (ع) به شهادت رسیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا