آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

شورای امنیت ملل متحد بر جلوگیری از درگیری‌های بزرگ به هر قیمتی در اوکراین رای داد

خبرگزاری دید: شورای امنیت سازمان ملل متحد با برگزاری نشست اضطراری در باره وضعیت اوکراین، تاکید کرده که از درگیری‌های بزرگ به هر قیمتی باید جلوگیری شود.

شورای امنیت ملل متحد
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به دنبال آن که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مناطق جدایی طلب شرق اوکراین را به رسمیت شناخت، برگزار شد.
رییس بخش سیاسی و صلح سازمان ملل متحد با اشاره به تصمیم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مورد به رسمیت شناختن جمهوری‌های خود خوانده دونتسک و لوهانسک به عنوان مناطق مستقل گفت که خطر درگیری واقعی و بزرگ وجود دارد.
او افزوده است: «این مناطق از اوکراین است. خطر درگیری بزرگ واقعی است و باید به هر قیمتی از آن جلوگیری کرد. این درگیری عواقب منطقه‌ای و جهانی به دنبال دارد».
رزماری دی کارلو رییس بخش صلح سازمان ملل متحد گفته است که آنان از دستور استقرار نیروهای روسی در شرق اوکراین متأسف اند.
این مقام ارشد سازمان ملل تأکید کرده است که طرف‌های درگیر باید مسئولیت‌های‌شان تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه را در نظر بگیرند.
سرگئی کیسلیتسا سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد در این نشست گفته است: «روسیه ویروسی برای ایجاد جنگ و هرج‌ومرج است. سازمان ملل بیمار است و این ویروس توسط کرملین منتشر شده است».
او افزوده است: «ما به کسی بدهکار نیستیم و به هیچ کس چیزی نخواهیم داد و از هیچ چیز و هیچ کس نمی‌ترسیم».
این در حالی است که رییس جمهور روسیه روز گذشته طی فرمانی با به رسمیت شناختن جمهوری‌های خود خوانده دونتسک و لوهانسک، دستور پیشروی نیروهای روسیه به شرق اوکراین را صادر کرد.
گزارش‌هایی وجود دارد که تانک‌های روسی شب‌هنگام در مناطقی در شرق اوکراین جابه‌جا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا