آخرین اخبارجهانسیاست

شورای امنیت ملل متحد: تروریزم از هر نوع آن جنایت است/ به دستگیری عاملان حمله پشاور کمک کنید

خبرگزاری دید: شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌گوید که اقدامات تروریستی صرف نظر از انگیزه‌های آن، جنایت‌کارانه و غیرقابل توجیه است.

شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته در اعلامیه‌ای از تمام کشورهای عضو این سازمان خواست برای دستگیری عاملین حمله اخیر بر مسجد شیعیان در پشاور با پاکستان همکاری کنند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با محکوم نمودن این حمله تروریستی در توییتی نوشت که «عبادتگاه‌ها باید پناهگاه باشند، نه هدف».
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای گفت: اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن، در هر زمان، هر مکان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، جنایت و غیرقابل توجیه است.
در این بیانیه آمده است: آن‌ها مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشورها، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی که ناشی از اقدامات تروریستی است، تأکید کردند.
اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن، یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.
شورای امنیت با تأکید بر نیاز محاکمه عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی از تمامی کشورهای عضو خواست به طور فعال با دولت پاکستان همکاری کنند.
گفتنی است که در حمله تروریستی روز جمعه بر مسجد شیعیان در شهر پشاور، دست‌کم ۶۲ نفر جان باخت و حدود ۲۰۰ تن دیگر زخمی شد.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به دوش گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا