آخرین اخبارافغانستانسیاست

بازدید محب از میدان هوایی حامد کرزی؛

شورای امنیت ملی: این میدان برابر با معیارهای جهانی فعال می‌ماند

شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل برابر با معیارهای جهانی فعال خواهد ماند. روز گذشته حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور از این میدان بازدید کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور روز پنج‌شنبه(۲۰ جوزا) از میدان هوایی حامد کرزی و فرماندهی مأموریت حمایت قاطع مستقر در این میدان دیدن کرد.
شورای امنیت ملی می‌گوید که این دیدار به هدف فعال نگه‌داشتن میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی مطابق با استندردهای سازمان بین‌المللی هوانوردی ملکی(ICAO) صورت گرفته است.
استیفانو پونتیکوروو نماینده غیرنظامی ناتو، دیدریک فرمانده مرگز مشترک انتقال امنیت- افغانستان و فرمانده نظامی ترکیه مستقر در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی نیز در این بازدید حضور داشته‌اند.


آقای محب در این بازدید از ساحات کنترول ترافیک هوایی، خدمات اطفاییه و نجات، یونت مختلط میترولوژی (هواشناسی)، مدیریت مصئونیت میدان‌های هوایی، سیستم رادار، مخابرات و نظارت، سوق و اداره دیدن کرده و همچنان حفظ و مراقبت و خدمات امنیتی این میدان را مورد ارزیابی قرار داد.
تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی پس از خروج نیروهای بین‌المللی که گفته می‌شود برای دپیلمات‌های خارجی یک مسئله مهم به شمار می‌رود، به یکی از موضوعات مورد بحث در محافل مختلف تبدیل شده است.


دولت افغانستان اطمینان داده است که این میدان هوایی کماکان با معیارهای بین‌المللی فعال خواهد ماند.
امریکا و سایر کشورها نیز تأکید کرده‌اند که افغانستان را در تأمین امنیت میدان هوایی کابل کمک می‌کنند.
گزارش‌ شده است که مسئولیت تأمین امنیت میدان هوایی کابل پس از خروج نیروهای خارجی نیز به ترکیه واگذار خواهد شد. طالبان اما تأکید کرده‌اند که نیروهای ترکیه نیز باید مطابق توافق‌نامه دوحه از افغانستان خارج شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا