آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

شورای امنیت ملی با آزادی ۷ هزار زندانی طالبان مخالفت کرد

دفتر شورای امنیت ملی کشور در واکنش به خواسته طالبان مبنی بر آزادی ۷ هزار زندانی دیگر این گروه گفته است، آزادی زندانیان باقی‌مانده طالبان کمکی به تسریع روند صلح نمی‌کند. همچنان سخنگوی این شورا می‌گوید زندانیان آزادشده طالبان به میدان‌ جنگ برگشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله اندر سخنگوی این شورا تاکید کرد که آزادی بیش از ۵ هزار زندانی طالبان، نه تنها کمکی به روند صلح نکرد، بلکه دولت مورد انتقادات شدید قرار گرفته است.
آقای اندر در این خصوص توضیح داد که بسیاری از زندانیان آزاد شده طالبان، دوباره به میدان جنگ برگشته‌ و علیه نیروهای امنیتی افغانستان ایستاده‌اند.

این در حالی است که «راس ویلسون» کاردار سفارت امریکا در کابل گفته بود که گروه طالبان براساس توافقنامه قطر انتظار دارد که تا اواسط ماه دسمبر ۷ هزار زندانی دیگر این گروه آزاد شود.
پیش از این، دولت افغانستان بیش از ۵ هزار زندانی گروه طالبان را برای نشان دادن حسن نیت خود به مذاکرات صلح آزاد کرده بود.
طالبان نیز تعهد کرده بود که با آزادی زندانیان، خشونت‌ را در افغانستان کاهش می‌دهد. این گروه همچنان تعهد کرده بود که زندانیان رها شده دوباره به میدان جنگ بر نمی‌گردند اما طالبان بر خلاف تعهدشان عمل کرده و خشونت‌ها را در کشور افزایش داده و بسیاری از زندانیان رها شده این گروه به میدان‌های جنگ برگشتند.
از سویی هم، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست ‌جمهوری روز گذشته(۱۷ قوس) در یک نشست خبری، در باره آزادی باقی‌مانده زندانیان طالبان گفت: هنوز خیلی زود است که به درخواست طالبان برای آزادی زندانیان پاسخ دهیم.
قابل یادکرد است که هیئت‌های دولت و طالبان پس از حدود دونیم ماه چانه‌زنی، به تازگی روی کارشیوه مذاکرات صلح توافق کرده و بحث روی آجندای مذاکرات شروع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا