آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای امنیت ملی کشور حمله به مسجدی در کویته را محکوم کرد

شورای امنیت ملی کشور حمله به یک مسجد در منطقه کچلاغ شهر کویته پاکستان را محکوم کرده است.

شورای امنیت ملی کشور حمله به یک مسجد در منطقه کچلاغ شهر کویته پاکستان را محکوم کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این حمله روز جمعه (۲۵اسد) هنگام برپایی نماز جمعه انجام شده و براساس گزارش‌ها در میان چهار کشته این رویداد حافظ احمدالله برادر ملا هبت‌الله رهبر گروه طالبان نیز شامل بوده است.
براساس گزارش‌ها انفجار در مسجدی به نام «حاج محمد حسنی» در منطقه کچلاغ در نزدیکی شهر کویته به وقوع پیوسته است.
بااین حال، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به این حمله در اعلامیه‌ای گفته است که «دهشت‌افگنی در هر جا و به هر نوع محکوم است.» شورای امنیت ملی گفته است که این حمله را نکوهش می‌کند و انفجار در مسجدها را خلاف اسلام و شریعت می‌‌داند.
اعلامیه افزوده است:«افغانستان همیشه بر این باور بوده که تروریزم در هر کجا به هر نوع آن باید محکوم شده و در مقابل آن مبارزه صورت گیرد. اینک یک‌بار دیگر تاکید می‌کنیم که تروریزم پدیده کشنده و بر ضد ملت‌ها است که همه باید در مقابل آن مشترکاً ایستاد‌گی نموده و آن را به قاطعیت رد کند.»
دفتر شورای امنیت ملی گفته است که افغانستان و مردم آن در خط اول مبارزه با تروریزم قرار دارند و درد متضرران این نوع حمله‌ها را به درستی حس و درک می‌کند و از این رو «هر نوع عمل تروریستی را، چه در داخل و چه در خارج کشور باشد محکوم نموده با آن مخالف می‌باشند.»
گفتنی است که گروه طالبان تاکنون به صورت رسمی در مورد کشته شدن برادر ملا هبت‌الله چیزی نگفته است، اما منابعی از این گروه در صحبت با رسانه‌ها، کشته شدن حافظ احمدالله را تأیید کرده‌اند. از جانب دیگر، برخی از رسانه‌ها گزارش کرده است که شاخه انشعابی گروه طالبان به رهبری ملا محمد رسول مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا