آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای علمای حوزه غرب، خواهان تأمین امنیت علمای دین شد!


اعضای شورای عالی علما و روحانیون حوزه غرب در دیداری با والی هرات نقش اعضای این شورا را برای بیداری مردم و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، اساسی خوانده و خواهان تأمین امنیت علمای دین در این ولایت شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی خداداد صالح رییس شورای عالی علما و روحانیون حوزه غرب، ضمن قدردانی از حمایت‌ مقام ولایت از جامعه روحانیت گفت: ما خواهان اتخاذ تدابیر جدی‌تر جهت تامین امنیت اماکن مقدس، مساجد و علمای کرام دین هستیم.
این عالم برجسته هرات، به قتل رسیدن محمد جعفر توکلی از علمای دینی در هرات را ضایعه بزرگ خواند.
رییس شورای عالی علما و روحانیون غرب کشور، همچنان از عزم جدی و راسخ جامعه روحانیت در جهت روشن‌گری از طریق منابر و مساجد به خاطر بهبود وضعیت و اصلاح امور اطمینان داد.
در همین حال، محمد آصف رحیمی والی هرات مراتب تسلیت و همدردی مجدد خود را به خاطر شهادت شیخ توکلی ابراز داشته و از نقش برجسته ریاست شورای عالی علما و روحانیون حوزه غرب در انسجام علمای دین این حوزه تمجید کرد.
والی هرات از اراده قوی اداره محلی به خاطر رفع مشکلات جامعه روحانیت اطمینان داد.
این در حالی است که از سه سال به این طرف شماری از علمای مطرح هرات طی حملات مختلف تروریستی و انفجاری جان‌های خویش را در این ولایت از دست داده‌اند، اما تاکنون عاملین این رویدادها از سوی حکومت بازداشت و مجازات نشده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا