آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای علمای شیعه:

نهادهای امداد رسان و علمای دینی به مردم کمک کنند

رسول شهزاد- کابل

شورای علمای شیعه افغانستان از نهادهای امداد رسان و موسسات خارجی و همچنان از شخصیت‌های ‌مذهبی خواست تا در این شرایط در‌ کنار مردم افغانستان باشند و به ملت کمک کنند.

این خواسته در سفر هیئت شورای علمای شیعه افغانستان به ایران و عراق مطرح شده است.

هیئتی از سوی شورای علمای شیعه افغانستان که ریاست آن را محمد اکبری معاون این شورا به عهده‌ دارد به کشور ایران و عراق رفته است.

شورای علما هدف از سفر این هیئت به این دو کشور را جلب حمایت‌های بیشتر برای جامعه شیعه افغانستان عنوان کرده است.

در اعلامیه شورای علمای شیعه افغانستان آمده است که با توجه به انتشار خبرهای متناقض از اوضاع جاری افغانستان در خارج از کشور، مخصوصاً نزد مراجع تقلید شیعه، شورای علمای شیعه افغانستان هیئتی را برای تبیین اوضاع جاری افغانستان به کشورهای ایران و عراق اعزام کرده است.

این هیئت در ادامه دیدارهای‌شان با علما و بزرگان در شهر مشهد و قم دیدار کرده است.

همه بزرگان و شخصیت‌ها  موضع‌گیری اخیر و برنامه‌های معتدل و بدور از افراط و تفریط شورای علمای شیعه افغانستان را در قبال حوادث جاری و وضعیت فعلی کشور که تاکنون صورت گرفته است، مورد تایید قرار دادند.

آیت‌الله فاضل بهسودی از کارکردها و فعالیت‌های شورای علمای کشور به نیکی یاد کرده و موضع‌گیری‌های این شورا در شرایط و اوضاع فعلی کشور تایید نموده، تاکید کرد که «این رویکرد به نفع جامعه شیعی افغانستان می‌باشد و بنده نیز از آن حمایت قاطعانه خویش را اعلان می‌دارم».

آیت‌الله مصطفوی نیز ضمن حمایت خویش از موضع شورای علمای شیعه افغانستان، به حفظ وحدت و یکپارچگی شیعیان تاکید کرده و افزوده که در شرایط سخت و دشوار اقتصادی افغانستان، لازم است تا مراجع تقلید شیعیان، تاجرین و موسسات امداد رسانی توجه جدی خویش را نسبت به مردم افغانستان، به خصوص شیعیان مبذول داشته و آنان را مورد حمایت خویش قرار دهند تا باشد که از مشکلات اقتصادی مردم کاسته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا