آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای علمای شیعه در پیوند به انفجار خونین کندز: توقع مردم از حاکمان جدید تامین امنیت است/ ما از خواسته‌های اصولی مان عقب نشینی نمی‌کنیم

خبرگزاری دید: شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به انفجار مرگبار روز گذشته در کندز، تاکید کرده که خواست اصلی مردم از حاکمان تازه تامین امنیت است و این شورای از خواسته اصولی‌اش که رسمیت یافتن فقه جعفری است، عقب نشینی نخواهد کرد.


شورای علمای شیعه افغانستان تصریح کرده که تروریزم به هیچ یک از مذاهب اسلامی ربط ندارد و نمی‌تواند اخوت و برادری شیعه و سنی را در افغانستان خدشه دار کند.
متن کامل بینانیه:
بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه‌ با کشتار مسجد جامع سید آباد قندز؛
بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِيهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِيمًا.
مردم مظلوم ونجیب افغانستان بیش از چهل سال است که درآتش جنگ، ترور، انفجار و انتحار می‌سوزد، در این میان در سال‌های پسین پیروان یک مذهب واعضای یک قوم خاص، به صورت سیتماتیک وهدفمندمورد حملات انتحاری وتروریستی قرار گرفته، به نحوی که برخی ازمنابع پژوهشگر اجتماعی عنوان «نسل کشی» به آن داده اند. در راستای همین کشتارهای هدفمند، روز گذشته حادثه هولناک تروریستی هنگام ادای نماز جمعه در ولایت کندز انجام داده شد که در اثر آن بیش ازپنجاه نمازگزار شهید و حدود ۱۵۰ نفر دیگرمجروح گردیدند.
شورای علمای شيعه افغانستان ضمن‌ محکومیت شدید و نثار نفرین ابدی بر عاملان ددمنش وسنگ دل این فاجعه عظما، برای شهدای حادثه علو مقام و برای مجروحان شفای عاجل و کامل از دربار خداوند بصیرقدیر(ج) استدعا می‌نماید. و برای تمام ملت داغدار افغانستان عزیز، مخصوصاً خانوادهای معظم شهدا تسلیت عرض نموده، برای صاحبان مصیبت مقام صابران را طلب می‌نماید و طبیعی است که هر جریانی بر کشور و جغرافیایی حاکمیت داشته باشد اولین و ساده ترین توقع ساکنان آن سر زمین تامین امنیت جانی آنهاست و لذا باتوجه به این حادثه عظیم و هولناک و حادثه تروریستی مسجد عید گاه کابل از نهادهای امنیتی جداً می‌خواهد که امنیت مردم را تامین نماید وهمان طور که وعده داده‌اند عاملین جنایت را هرچه سریعتر پیدا کرده به صورت عادلانه محاکمه ومجازات نمایند.
و بار دیگر تاکید می‌نماییم که عاملان حیوان صفت این نوع جنایات ربطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی ندارد و لذا نمی‌توانند که اخوت اسلامی و وحدت ملی مارا صدمه بزنند.
شورای علمای شیعه افغانستان با استفاده از فرصت یک بار دیگر بر اجراشدن خواست‌ها و مطالبات اصولی خود تاکید می‌ورزد ومعتقد است که بر آورده شدن این خواست ها ضمن تامین دیگر اهداف ملی واسلامی، امنیت سراسری در کشور را نیز تامین خواهد کرد؛ زیرا که تامین آن خواست ها و مطالبات سبب اعتماد میان مردم و حکومت می‌گردد وهمکاری مردم رکن اصلی در تامین امنیت است.
و در پایان از مردم متدین و فهیم خود می‌خواهیم که از هر طریق ممکن به دلجویی و یاری خانواده‌های شهدا و مجروحین بشتابند؛ مخصوصا افراد مستعد برای دادن خون به شفاخانه داکتران بدون سرحد کندز مراجعه کنند تا مجروحان بیشتر بدلیل کمبود خون از دست نروند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا