آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات خلیلزاد را «سخنگوی و لابیگر طا-لبان» خواند

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر زلمی خلیلزاد نماینده پیشین امریکا در امور افغانستان، او را سخنگوی طا-لبان و اشاعه دهنده هراس افکنی خوانده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات عصر روز شنبه(۲۱ اسد) با نشر اعلامیه‌ای نوشته که خلیلزاد با امضای توافقنامه دوحه سبب عقب مانی و عدم توسعه افغانستان شد.

در بخشی از اعلامیه آمده: «متاسفانه زلمی خلیلزاد به عنوان شهروند و نماینده با صلاحیت وزارت خارجه ایالات متحده امریکا با سو استفاده از موقف وظیفوی و با جانبداری از طالبان، با سرنوشت دولت جمهوری اسلامی افغانستان و مردم کشور ما بازی نموده است که صدمات ناشی از آن جبران ناپذیر است».

در اعلامیه شورای مقاومت ملی برای نجات، زلمی خلیلزاد به سخنگویی و لابیگری برای طا-لبان متهم و گفته شده که آقای خلیلزاد هنوز هم در پی تطهیر و سفید نمایی طا-لبان است.

در بخشی دیگر از اعلامیه افزوده شده: «شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی که اظهارات اخیر زلمی خلیلزاد را اعتقاد تروریزم پروری و اشاعه هراس افکنی می‌پندارد و دیدگاه‌های او را به نفع سلطه گرایی نا مشروع طالبان و منافی حقوق بشر  ارزش‌های اسلامی و انسانی می‌داند، از مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا درخواست می‌نمایند که اقدامات و تصامیم آقای خلیلزاد را در زمان تصدی وی به عنوان نماینده ویژه وزارت امور خارجه آن کشور از زمان امضای توافقنامه دوحه تا ایندم مورد ارزیابی قرار داده و زمینه استجواب وی را فراهم کند».

اظهارات اخیر زلمی خلیلزاد نماینده پیشین امریکا در امور افغانستان در پیوند به سقوط دولت جمهوری و سیاسیون مخالف طا-لبان، واکنش‌های گسترده را به دنبال داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا