آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات خواستار حضور در نشست آینده سازمان ملل در باره افغانستان شد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات می‌گوید که به دلیل برگزاری نشست آینده سازمان ملل متحد در باره افغانستان و بحران‌های موجود در این کشور، باید به این جریان سیاسی فرصت حضور و اشتراک داده شود.

این شورا روز شنبه(۳۰ جدی) با نشر اعلامیه‌ای موضع خود را در قبال نشست آتی سازمان ملل متحد برای افغانستان بیان کرده است.

در اعلامیه شورای مقاومت ملی برای نجات آمده: «از آنجایی‌که نشست پیشروی آن سازمان در محوریت اففانستان برگزار می‌گردد، باییسته است که واقعیت‌های عینی و عوامل بحران‌های موجود کشور در آن نشست از نشانی مردم افغانستان بازگو گردد. لذا شورای مقاومت ملی به عنوان چتربزرگ و تاثیرگذار سیاسی که نمایندگی بخش اعظم مردم افغانستان را باخود دارد، می‌تواند صدای برحق مردم را به گوش جهانیان برساند. مطالبه این شورا آنست که از آدرس جامعۀ سیاسی افغانستان به نمایندگان این شورا فرصت حضور در این نشست فراهم گردد».

افزون بر این، اعلامیه این شورا تاکید کرده: «در عین حال باورما اینست که درکنار سهم‌دهی به حضور جریان‌های موثر سیاسی در این‌گونه نشست‌ها، نمایندگان واقعی جامعه مدنی، فعالان زن، بویژه نمایندگان بانوان معترض، رسانه‌ها و فعالان حقوق بشر نیز نقش مثبت و سازنده داشته باشند و ملل متحد باید همگان را در پروسه‌های بعدی سهیم سازد».

به گفته شورای مقاومت ملی برای نجات، «مردم افغانستان انتظار دارند که بحران کشور ما از طریق پروسه‌ی فراگیر ملی که در آن همه طرف‌های موثر سیاسی حضور داشته باشند، با تسهیل و نظارت سازمان ملل متحد و همیاری کشورهای جهان حل گردد و انتظار ما اینست که افغانستان در بحران‌های جدید منطقوی و جهانی که متاسفانه شکل گرفته و یا درحال شکل‌گیری است، هم‌چنان در اولویت کشورهای جهان و سازمان ملل متحد قرار داشته باشد تا از تداومِ ترویج و صدور تروریزم از افغانستان جلوگیری و زمینه برای بازگشت مردم‌سالاری فراهم گردد».

گفتنی است که سازمان ملل متحد در آینده نزدیک میزبان نشستی با موضوع افغانستان در قطر خواهد بود. در این نشست نمایندگان کشورهای همسایه، منطقه و جهان برای افغانستان اشتراک خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا