آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات در پیوند به ۲۶ دلو: حکومت های دست نشانده محکوم به شکست است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی به مناسبت ۲۶ دلو سالروز خروج ارتش سرخ شوروی سابق از افغانستان می‌گوید که حاکمیت‌های دست نشانده همواره محکوم به شکست است.

شورای مقاومت ملی برای نجات این پیام را روز چهارشنبه(۲۶ دلو) منتشر کرده و سالروز خروج ارتش سرخ را به مردم تبریک گفته است.

در بخشی از پیام آمده: نیروهای شوروی در طی یک دهه حضور و نبرد در افغانستان تلفات سنیگینی را متحمل و در سطح بین‌المللی با انزوای سیاسی رو برو شدند و در سطح داخلی نیز فروریزی اتحاد جماهیر شوروی و تحولات منطقوی را نصیب و همین گونه تلفات سنگین جانی و خسارات هنگفت مالی را متحمل گردیدند.

همچنان در این پیام ضمن تبریکی سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان، آمده که: حاکمیت‌های متکی به بیرونی‌ها و زیر پا کردن حقوق مردم و ستمگری، پایانش شکست است.

۲۶ دلو سالروز خروج ارتش سرخ از افغانستان است. به تاریخ ۲۶ دلو سال ۱۳۶۷ خورشیدی، آخرین قطعات ارتش سرخ از پل حیرتان عبور کرده و به اشغال ۹ ساله افغانستان پایان داد.

برخی کارشناسان تمام تحولات خونین و مصیبت آفرین چهار دهه پسین افغانستان را ناشی از اشغال کشور توسط شوروی در ۶ جدی سال ۱۳۵۸ می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا