آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمزنانسیاست

هشت مارچ؛

شورای مقاومت ملی برای نجات: زنان جسور افغانستان در صدر مبارزات حق طلبانه قرار دارند

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای برای نجات افغانستان در اعلامیه‌ای به مناسبت هشتم مارچ- روز جهانی زن، ضمن تاکید بر تساوی حقوق زنان و مردان از مبارزات آزادی‌خواهانه زنان و دختران در کشور حمایت کرده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در اعلامیه‌ای به مناسبت هشتم مارچ که روز چهارشنبه (۱۷ حوت) منتشر کرده، مبارزات زنان را حق طلبانه خوانده و بر اصل برابر زن و مرد تاکید کرده است.

در اعلامیه این شورا آمده: در جهان امروز زنان در کنار مردان برای شکوفایی جامعه بشری، توسعه و انکشاف، فنون، سیاست و دولت داری کار و تلاش می‌کنند، در برخی کشورها زمام امور کشوری به دست زنان با موفقیت‌های بزرگی رقم خورده است و در بسیاری موارد نقش زنان در اکتشافات و علوم مختلف نیز مایه امید و افتخار است.

در این اعلامیه تصریح شده که زنان در دو دهه گذشته در کنار مردان نقش برجسته در عرصه عمومی داشتند و به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند، اما با سقوط نظام جمهوری تمام دستاوردها و حقوق زنان ضرب صفر شده است.

در این اعلامیه از ممنوعیت کار و تحصیل زنان نیز انتقاد و تاکید شده که چنین اقداماتی از سوی طا-لبان خلاف اصول دینی و مذهبی اسلام است.

گفتنی است که هشتم مارچ روز جهانی همبستگی زنان جهان در حالی فرا می‌رسد که در افغانستان حق تحصیل و کار آن‌ها ممنوع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا