آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات: مارشال فهیم مدافع منافع ملی افغانستان بود

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی به مناسبت نهمین سالروز درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون پیشین رییس جمهور در نظام قبلی، از او به عنوان مدافع منافع ملی افغانستان و دارای شخصیت متین یاد کرده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان روز پنجشنبه(۱۸حوت) در پیوند به نهمین سالروز درگذشت مارشال فهیم، می‌گوید که شخصیت مارشال فهیم در تاریخ معاصر افغانستان برجسته است.

در بخشی از پیام این شورا آمده: مارشال محمد قسیم فهیم از جوانی برای رهایی کشور از اشغال به سنگر مبارزه رفت و بخش اعظم زندگی اش را برای میهن و مردم هزینه کرد.

به باور شورای مقاومت ملی برای نجات، «مارشال محمد قسیم فهیم در حیات سیاسی و نظامی اش به داشتن جسارت در اتخاذ تصامیم و دفاع از حق مشروع مردم شهرت داشت و در این مسیر تا زمان حیاتش در هر اقدامی منافع ملی کشور و رفاه همگانی را در اولویت قرار می‌داد».

در پایان این پیام نوشته شده: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در نهمین سال‌روز درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم از کارنامه‌های درخشان، خدمات ارزنده و فداکاری‌های آن شخصیت برجستهٔ سیاسی کشور چه در زمان جهاد و مقاومت و چه در عصر نظام‌ مردم‌سالار قدردانی نموده، نام او را تا همیشهٔ تاریخ جاودان می‌خواهد.

گفتنی است که مارشال محمد قسیم فهیم در ۱۸ حوت سال ۱۳۹۳ خورشیدی زمانی که دوره دوم ریاست جمهوری حامد کرزی به پایان می‌رسید، درگذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا