آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

«شورای نظامی بسیج ملی» به رهبری عطا محمد نور تشکیل شد

خبرگزاری دید: مسئولان شماری از احزاب سیاسی و نمایندگان مردم بلخ در مجلس نمایندگان و شورای ولایتی، شورای نظامی بسیج ملی را تشکیل داده‌اند. اعضای شورای نظامی بسیج ملی به اتفاق آرا، عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی را به حیث رییس این شورا برگزیدند.


دفتر رسانه‌ای عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است که عصر روز گذشته پنج‌شنبه(۱۰ سرطان) جلسه‌ای به اشتراک مسئولان احزاب سیاسی و نمایندگان مردم بلخ در شورای ملی و شورای ولایتی، روی بر رسی وضعیت ولایت بلخ، تدویر و تصامیم لازم اتخاذ گردید.


در این جلسه، مسئولان و نمایندگان احزاب سیاسی شامل جمعیت اسلامی افغانستان، جنبش ملی اسلامی افغانستان، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حرکت اسلامی آزاد افغانستان، حزب وحدت اسلامی نوین افغانستان، اتحاد شوراهای احزاب اسلامی، حرکت اسلامی، اقتدار ملی، اعتدال ملی و شورای مشورتی احزاب اسلامی برای دفاع از شهر مزار شریف و هجوم برای تصفیه مناطق از دست رفته اظهار آمادگی کردند.


در خبرنامه آمده است که مسئولان احزاب و نمایندگان مردم در این جلسه با اظهار آمادگی در دفاع از شهر مزار شریف و هجوم برای تصفیه مناطق از دست رفته، تعهد کردند که در نتیجه هزاران تن افراد مسلح برای بسیج ملی یادداشت و آمادگی کامل شان را ابراز کردند.
به نقل از خبرنامه، در این نشست «شورای نظامی بسیج ملی» متشکل از مسئولان و نمایندگان احزاب تشکیل گردید. همچنین اعضای شورای نظامی بسیج ملی به اتفاق آرا، عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی را به حیث رییس این شورا برگزیدند.


خبرنامه افزوده است: به تاسی از فیصله جلسه، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مردم بلخ در شورای ملی و نمایندگان با صلاحیت احزاب سیاسی توظیف شدند که از خطوط نبرد بصورت پیوسته و برنامه های طراحی شده شورای نظامی بسیج ملی نظارت بعمل آورند.


شورای نظامی بسیج ملی درحالی تشکیل شده است که طی هفته‌های اخیر چندین ولسوالی در شمال به‌ دست طالبان سقوط کرده و نگرانی‌ها از حمله‌ طالبان بر شهر مزار شریف نیز بالا گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا