آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

شورای ولایتی بلخ: غنی به مردم بلخ اعتماد ندارد


اعضای شورای ولایتی بلخ، امروز در یک کنفرانسی خبری ضمن ابراز نارضایتی از سفر اخیر اشرف غنی به این ولایت، اعلام کردند که آقای غنی بدون این‌که نمایندگان مردم را در این ولایت ببیند و مشکلات آن‌ها را بشنود، مزارشریف را ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، نمایندگان مردم در شورای ولایتی بلخ، سفر آقای غنی را به این ولایت تشریفاتی خوانده و گفتند که این سفر بیشتر جنبه انتخاباتی داشت.

محمدافضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ گفت: سب‌استیشن برقی که آقای رییس جمهور آن را افتتاح کرد در زمانی عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی والی بلخ بود، تهداب‌گذاری و به اتمام رسیده بود، خوب بود اگر آقای نور حضور نداشت، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب در کنار رییس جمهور این پروژه را افتتاح می‌کرد.

در همین‌حال، سید عبدالله مسرور معاون شورای ولایتی بلخ در این کنفرانس خبری گفت: وقت نگذاشتن آقای غنی به نمایندگان مردم بلخ به مثابه وقت نگذاشتن برای مردم بلخ است و برداشت ما از این موضوع این است که رییس جمهور به نهادهای انتخابی و انتخابات باورمند نیست.

از سویی دیگر، رییس عبدالخالق نماینده در شورای ولایتی بلخ تاکید کرد: این مسئله باعث شده مردم فکر کنند رییس جمهور به مردم بلخ اعتماند ندارد. در غیر این صورت چرا به‌ جای گذراندن شب در قول اردو که یک محل نظامی است، به مقام ولایت بلخ تشریف نیاورده و با بزرگان بلخ در مورد مشکلات‌شان به صحبت ننشست.

اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی چهارشبنه (۹ جوزا) وارد ولایت بلخ شده بود. هدف سفر آقای غنی به این ولایت افتتاح پروژه برق در ولسوالی خلم و مارمل، دیدار با خانواده‌های سیل‌زدگان شمال و مسائل امنیتی خوانده شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا