آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

شکایت باشندگان پایتخت از افزایش طولانی پرچاوی برق در کابل

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: کابل بی برق ترین پایتخت جهان در دو ماه پسین شاهد افزایش بی پیشینه قطعی برق و پرچاوی‌های شبانه روزی بوده است. باشندگان پایتخت از این روند شکایت کرده و می‌گویند که نبود برق سبب مشکلات فراوان برای آن‌ها در روزهای گرم تابستان شده است.

شکایت باشندگان پایتخت از افزایش طولانی پرچاوی برق در کابل

معمولاً کابل در زمستان‌ها با پرچاوی ممتد برق مواجه بود، اما اکنون این روند در دل تابستان افرایش یافته است.
شماری از باشندگان این شهر می‌گویند که پرچاوی برق به گونه‌ای شده که در یک شبانه روز ممکن ۱۸ ساعت برق نداشته باشند.
سید اسحاق باشنده منطقه سه راه علاءالدین شهر کابل می‌گوید که نبود برق سبب نبود آب نیز شده و اگر این روند ادامه یابد، زندگی در کابل مبدل به جهنم می‌شود.
او می‌افزاید: ساعت ۹ صبح برق می‌آید تا ساعت ۱۱ پیش از ظهر، بعد پرچاو می‌شود تا ساعت ۸ یا ۹ شب، بعد از آن می‌آید تا ۱۲ شب. دوباره پرچاو می‌شود تا ۹ صبح.
محمد عارف دکان در رو به روی سرک شورای کارته سه نیز می‌گوید که نسبت نبود برق منظم و پرچاوی‌های دوام دار و طولانی، نمی‌تواند یخچال دکان شرا روشن کند و از این رهگذر دچار مشکلات فراوان شده و میزان فروشات دکانش کاهش یافته است.

شکایت باشندگان پایتخت از افزایش طولانی پرچاوی برق در کابل

به گفته این دکاندار، زمانی که برق نباشد، آب میوه، نوشیدنی، لبنیات و هر موادی که نیاز به دمای سرد داشته باشد، یا خراب می‌شود یا خریدار نمی‌داشته باشد.
این شهروند پایتخت کشور هم چنان می‌گوید که برق به گونه عادلانه توزیع نمی‌شود، زیرا آن طرف سرک که مربوط کارته سه است برق بیشتر نسبت به این طرف سرک که مربوط سه راه علاءالدین و از مناطق غیر پلانی شهر است دریافت می‌کند.
در همین حال، عبدالمصور باشنده ساحه خیرخانه در شهر کابل به خبرگزاری دید می‌گوید که نبود برق سبب مشکلات فراوان شده است.
او می‌گوید که همه زندگی به برق مرتبط است. وقتی برق نیست آب هم نیست، آب که نباشد زندگی مختل می‌شود. در هوای گرم بالای ۳۵ درجه نبود برق حتا ممکن است سبب تلفات انسانی شود.
به باور این باشنده پایتخت، پرچاوی برق به گونه نامنظم و بسیار طولانی شده و مسئولان باید در این قسمت توجه کنند که اگر برق کافی نیست حد اقل به گونه منظم توزیع شود.
از سویی هم، برخی باشندگان دشت برچی در غرب کابل می‌گویند که در این منطقه در ۲۴ ساعت کمتر از ۴ ساعت برق دارند.
رسول حسینی باشنده ساحه ایستگاه تلگرام در برچی می‌گوید که در این ساحه از گذشته نیز برق منظم نبود و اکنون بسیار خراب تر شده است.
حسینی گفت که در ۲۴ ساعت احتمال دارد که ۴ ساعت برق داشته باشند و متباقی روز و شب در گرمی و سردی بی برق هستند.
با این حال، خواستیم نظر مسئولان شرکت برشنا را نیز در این زمینه داشته باشیم، ولی به رغم تلاش‌های مکرر قادر به داشتن نظر آن‌ها نشدیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا