آخرین اخبارافغانستان

شکایت جوزجانی‌ها از آلودگی محیط زیست


شماری از باشندگان جوزجان، امروز در حاشیه محفل گرامی‌داشت از پانزدهم جوزا، روز جهانی محیط زیست، از آلودگی محیط در نقاط مختلف این ولایت شکایت کرده می‌گویند که اگر شهرداری و اداره محیط زیست در این بخش اقدام نکند، مردم به بیماری‌های گوناگون مصاب خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دید، اختر محمد فیضی، آمر جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ جوزجان می‌گوید که افزایش روزافزون نفوس، موجودیت سرک‌های خامه و نبود یک پالیسی نیرومند به خاطر حل مشکلات‌ محیط زیستی سبب نگرانی بیش‌تر مردم در جوزجان شده است.
به گفته آقای فیضی، اداره محیط زیست در کشور یک اداره ناموفق بوده و صلاحیت اجرایی ندارد و فقط نقش سمبولیک دارد.
سلطان سنجر انتظار، یک باشنده شهر شبرغان می‌گوید که عدم همکاری مردم در پاک‌نگهداشتن محیط زیست و از سوی دیگر جابه‌جاسازی کثافت‌دانی‌ها از سوی شهرداری در جاهای نامناسب و نبود امکانات کافی برای اداره محیط زیست، افزایش موترهای دودزا و کوره‌های خشت‌پزی سبب شده است که محلات رهایشی و جاده‌های شهر بیش‌تر آلوده شود.
در همین حال، حضرت شاه حضرتی، رییس اداره محیط زیست جوزجان نیز با تایید مشکلات شماری از باشندگان این ولایت می‌گوید که عوامل آلود‌گی محیط زیست تهدیدات امنیتی و رعایت نکردن قانون و مقررات محیط زیستی است.
رییس محیط زیست جوزجان گفت که منابعی که آلودگی محیط زیست را بیش‌تر می‌کند، عراده‌جات کهنه و فرسوده، کوره‌های خشت‌پزی، حمام‌ها و رستورانت‌ها است که تلاش‌ها به منظور جلوگیری و کاهش آلودگی محیط زیست ادامه دارد.
از هفته محیط زیست در جوزجان در حالی تجلیل به عمل آمد که محیط زیست در این ولایت نگران‌کننده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا