آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

شکایت دانشجویان بامیان از کیفیت پایین تدریس در دانشگاه این ولایت


دانشجویان دانشگاه بامیان از نبود امکانات درسی، کیفیت پایین تدریس و نبود لیلیه شکایت دارند.
به گزارش خبرگزاری دید، شماری از دانشجویان دانشگاه بامیان می‌گویند که وزارت تحصیلات عالی در زمینه‌ی بهبود وضعیت درسی وفراهم‌آوری امکانات تحصیلی در این ولایت کار موثری انجام نداده است.
سلیم، یکی از دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: کیفیت درس در دانشگاه بامیان به سطح بسیار پایین قرار دارد و حتی اغلب استادان این دانشگاه مشکل املایی دارند.
وی می‌افزاید، گرایش‌های حزبی، قومی و منطقه‌ایِ استادان باعث شده تا کمتر به مسایل تدریس اهمیت دهند و همه‌ساله دانشجویان شاهد چنین مواردی در دانشگاه بامیان هستند.
محمد رضا، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه بامیان می‌گوید: غیرحاضری استادان، کیفیت پایین درسی، نبود امکانات، نبود لیلیه و عدم توجه مسوولین به مشکلات، از عمده‌ترین مشکلاتی‌اند که دانشجویان با آن مواجه هستند.
زهرا، یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: نبود لیلیه یکی دیگر از مشکلات دانشجویان بخصوص محصلین اناث است که تاکنون خوابگاه مشخصی برای آنان در نظر گرفته نشده است.
در همین حال، ریاست دانشگاه بامیان نیز برخی از این مشکلات را می‌پذیرد و تاکید می‌کند که مقام‌های این اداره تلاش دارند این مشکلات را حل کنند.
معصومه خاوری، رییس دانشگاه بامیان می‌گوید که کار ساخت خوابگاه دخترانه و ساختمان چند فاکولته، سال گذشته آغاز شده است.
خانم خاوری می‌افزاید: نیمی از مشکلات سال‌های گذشته دانشجویان را حل کردیم، لابراتوار نداشتیم ما آن را تجهیز کردیم، بودجه کافی نداشتیم بودجه را از طریق وزارت افزایش دادیم و تلاش داریم تا آینده‌های نزدیک این مشکلات را حل کنیم.
گفتنی است که در حال حاضر، بیش از ۶ هزار دانشجوی دختر و پسر در رشته‌های زراعت، تعلیم و تربیه، اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و شرعیات در این دانشگاه درس می‌خوانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا