آخرین اخبارجهان

شیطان۲؛ موشکی که می‌تواند کشوری به مساحت فرانسه را نابود کند


روسیه از آزمایش موشک جدیدی خبر می‌دهد که توانایی غلبه بر هر سامانه دفاع موشکی را دارد و می‌تواند کشوری به مساحت فرانسه را نابود کند.
این موشک با نام رسمی «سرمت- RS 28» که ناتو به آن لقب «شیطان۲» را داده است، یکی از پرقدرت‌ترین موشک‎های رادارگریز است که سال گذشته رونمایی شد، ولی آزمایش آن تاکنون به تاخیر افتاد. این اسلحه بزرگترین موشک ساخته شده توسط بشر است.
به نقل از رسانه‎های روسی، موشک «شیطان ۲» بخشی از پروژه نظامی ۴۹۰ میلیارد دالری روسیه، به منظور ارتقای زرادخانه‌های هسته‌ای و نوسازی ناوگان نظامی این کشور است.
در پی اجرای این طرح نظامی، قرار است ۳۲۰ موشک، ۱۰۰۰ کلاهک، ده‌ها فروند زیردریایی و بمب‎افگن جای‎گزین شوند.
هرچند منابع دفاعی روسیه، زمان دقیق آزمایش این موشک را اعلام نکرده‎اند، با این‎حال گفته می‌شود، این موشک اواخر امسال تحت آزمایش قرار می‌گیرد. همچنان این موشک، با هدف بازدارندگی از تهدیدات نظامی علیه روسیه، سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ میلادی، وارد ناوگان نظامی مسکو خواهد شد.
این موشک که وزن آن به ۱۰۰ تن می‎رسد توانایی حمل ۱۰ کلاهک سنگین با وزن ۱۰ تن را دارد و می‎تواند از آشیانه خود پرتاب شود.
سرعت شیطان۲ معادل ۲۰ ماخ یا ۲۴۵۰۰ کیلومتر بر ساعت گفته شده و در هر بار شلیک، می‎تواند کشوری به مساحت فرانسه را با خاک یکسان کند.
شیطان۲ که به هدف نفوذ در سیستم‎های دفاعی امریکا طراحی شده، با چند بار شلیک می‎تواند سواحل شرقی امریکا را به کلی نابود کند.
این موشک قرار است در زرادخانه هسته‎ای روسیه نگهداری و جای‌‎گزین موشک‎های قاره‎پیمای قدیمی R-36M)) شود.
شیطان۲ با برد تقریبی ۱۱هزار کیلومتر، می‎تواند تا ۸ کیلومتر بر ثانیه سرعت بگیرد و خطای آن ۲۲۰ متر اعلام شده که این موضوع رقبای غربی روسیه را نگران ساخته است.
حالا جهان منتظر است که امریکا در برابر این غول موشکی روسیه چه جوابی خواهد داد. جوابی که همه متحدان غربی واشنگتن منتظر آن هستند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا