آخرین اخبارسیاستصحت

شیوع مرض سرخکان در بدخشان جان پنجاه کودک را گرفت

خبرگزاری دید: مسئولان محلی طا-لبان در بدخشان می‌گویند، شیوع بیماری سرخکان جان پنجاه کودک زیر پنج سال را در ولسوالی کوف آب این ولایت گرفته است.


نثاراحمد احمدی معاون والی طا-لبان در بدخشان گفت: مرض سرخکان در ولسوالی کوف آب ولایت بدخشان شیوع پیدا کرده که در نتیجه‌ این مریضی بیش از پنجاه کودک جان های خود را از دست داده اند.
آقای احمدی می‌افزاید، تیم های صحی به محل اعزام شده و حکومت محلی نیز با همکاری حکومت مرکزی هر نوع کمک مورد نیاز را برای مردم متاثر این ولسوالی به شکل زمینی و هوایی فراهم می‌نماید.
در همین حال، شماری از ساکنان ولایت بدخشان می‌گویند با وجودی که تمام مراحل واکسین را برای فرزندانشان تطبیق نموده اند باز هم اطفال شان به این مرض مبتلا شده‌اند.
برخی از خانواده‌هایی که اطفال شان به سرخکان دچار شده و صحت یاب شده‌اند، به دیگر خانواده‌ها توصیه می‌کنند که برای معالجه اطفال خود حفظ الصحه محیطی و غذایی را مراعات کرده و یا هم در صورت امکان به مراکز درمانی مراجعه نمایند.
گفتنی است که با سرد شدن آب و هوا احتمال شیوع سرخکان در تمام ولایات وجود دارد و این بیماری‌ یک مرض ساری است که اکثراً کودکان را مبتلا کرده و باعث مرگ شان می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا