آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

صالح: اگر کسی هنگام توقف به موترتان نزدیک شد، مشکوک شوید!

معاون نخست ریاست‌ جمهوری از شهروندان خواسته است، هنگام توقف موترتان اگر کسی بدون موجب به شما نزدیک شد، عاجل مشکوک شده و تمام نقاط را بازدید کنید. او در باره شیوه جابجا کردن ماین مقناطیسی در موترها توضیح داده است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون نخست ریاست‌ جمهوری امروز شنبه(۱۳ جدی) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد این موضوع را ذکر کرده و گفته است: تجارب نشان می‌دهد وقتی راننده‌ها با بی‌احتیاطی موترهای خود را در سرای‌ها و یا ورکشاپ‌های نا مطمئن می‌گذارند، مواد انفجاری در آن‌ها جابجا می‌گردد.
او در ادامه توضیح داده است که «البته این روش بر همه حادثاتی که رخ داده است مصداق ندارد».
همچنان صالح در باره روش دیگر گذاشتن ماین مقناطیسی توضیح داده است: تجربه دوم این است وقتی ماین مقناطیسی با عجله و در وقتی که موتر در سرک آهسته می‌شود یا توقف می‌کند گذاشته می‌شود نفر جابجاکننده به کسی دیگر زنگ می‌زند که کار شد.
او در ادامه اضافه کرده است: نفر دومی پس از چند لحظه یا دقیقه با ارسال پیام به شماره تیلفون که یکجا با بمب است آن را نفجار می‌دهد.
به همین خاطر، معاون نخست ریاست‌ جمهوری از شهروندان خواسته است هنگام توقف موتر مراقب اطراف خود باشند: «پس از همه تمنا داریم وقتی کسی بدون موجب به موترتان هنگام توقف نزدیک شد عاجل مشکوک شده و تمام نقاط را بازدید نمایید».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا