آخرین اخبارافغانستانسیاست

صالح: حکمتیار با پوشش دولت «تروریست‌پروری» می‌کند

روز گذشته امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی مدعی شده بود که گلبدین حکمتیار جلو محاکمه زندانیان مرتبط با داعش را می‌گیرد و شماری از این زندانیان با پادرمیان او از زندان رها می‌شوند که این سخنان آقای صالح با واکنش گروه حکمتیار مواجه شده و رد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح اما در واکنش به اظهارات سخنگوی حکمتیار در فیسبوکش نوشته است:«سخنگوی گروه حکمتیار با ادبیات پشاوری، عصبیت و پرخاشگرانه معلومات مرا در مورد رابطه حکمتیار با داعشیان دستگیر شده رد کرد. بازهم برای مردم افغانستان می‌رسانم که بیش از بیست تن از داعشیانی که در قید دولت به سر می‌برند رابطه تازه و قبلی با گروه حکمتیار دارند.»
آقای صالح در واکنش تازه‌اش در برابر حکمتیار بار دیگر مدعی شده است که شخص حکمتیار بارها مانع ارجاع پرونده اعضای زندانی داعش به دادگاه شده است.
وی نوشته است:« شخص حکمتیار بارها و بارها در تماس با حکومت خواستار رهایی آن‌ها و ابا از ارجاع دوسیه‌های شان به محکمه شده است.»
رییس پیشین امنیت ملی با پافشاری بر موضعش از شورای ملی و جامعه مدنی خواسته است که برای بررسی موضوع هیئتی تشکیل بدهند و پرونده‌های تمام متهمان مرتبط را داعش را بررسی کنند.
وی مدعی شده که تمام آن متهمان در گذشته، یا اکنون با حکمتیار رابطه داشته‌اند:« اگر این ادعا بی‌اساس است باید یک گروه از شورای ملی و جامعه مدنی از توقیف‌خانه‌های دولت بازدید نموده و لیست تمام متهمین را بررسی نمایند.»
به گفته آقای صالح: در عین حال مهم است که مردم در جریان قرار بگیرند تا حال چه تعداد از مظنونین و متهمین با مداخله مستقیم حکمتیار رها شده اند و چرا؟ آیا حکمتیار تسلیم شده و صلح کرده و یا این‌که زیر نام صلح لانه پرورش تروریزم را در دارالامان بنا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا