آخرین اخبارافغانستانفرهنگ عامه

صالح: در نظر است کابل ننداری از حالت کنونی بیرون شود

معاون اول ریاست‌ جمهوری می‌گوید، دولت در نظر دارد «کابل ننداری» را از حالت کنونی بیرون سازد. کابل ننداری در سال ۱۳۴۳ خورشیدی در زمان ظاهرشاه ساخته شد. این سالون نمایش تیاتر در آن زمان دومین سالون تیاتر در سطح آسیا بود؛ اما اکنون به یک ویرانه مبدل گشته است.


به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری امروز یک‌شنبه(۲۵ عقرب) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد، از مردم خواسته که در باره سرنوشت کابل ننداری فکری بکنند.
آقای صالح خطاب به مردم نگاشته است: به نظر شما کابل ننداری که سال‌هاست بی‌کاره و باطل مانده است چه شود؟ امیدوارم پیش قضاوت نکنید و با خونسردی نظر بدهید.
او در ادامه گفته است: ما در نظرداریم به اساس نظریات شما کابل ننداری را از حالت کنونی بیرون سازیم.
ساختمان کابل ننداری در پنج طبقه و در زمان حکومت ظاهرشاه ساخته شده؛ در حال حاضر بخش‌های بیش‌تر این ساختمان ویران گشته و نمایش تیاتر در آن تعطیل است.
کار بازسازی کابل ننداری یگانه سالون نمایش تیاتر در کابل، از چندین سال به این سو متوقف است. هرچند کاربازسازی آن در گذشته با یک شرکت خصوصی قرارداد شده بود، اما عملی نشد.
سرنوشت کابل ننداری در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش (۱۹ عقرب) ساختمان سینماپارک به دستور امرالله صالح توسط شهرداری کابل تخریب گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا