آخرین اخبارافغانستانسیاست

صالح: قطعه سرخ طالبان از سوی جنرال باجوا رهبری می‌شود

امرالله صالح معاون نخست رییس جمهور با شرح ترکیب قوای نظامی گروه طالبان می‌گوید که قطعه سرخ این گروه از سوی رییس ستاد ارتش پاکستان هماهنگ و راهنمایی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول رییس جمهور امروز دوشنبه(۴ اسد) در صفحه فیسبوک خود نوشته است که برنامه‌ریزی استراتژیک حملات طالبان را رییس ستاد ارتش پاکستان انجام می‌دهد.
صالح می‌گوید که صاحب منصبان پاکستانی دستورهای عملیاتی را با استفاده از وسایل ارتباطی و اتکا به نقشه‌های گوگل صادر می‌کنند و به این ترتیب نیاز ندارند که به صحنه جنگ حضور داشته باشند. استخبارات پاکستان جنگ‌جویان طالب را بدون وقفه اکمال می‌کند.
وی نوشت: «اعضای قطعه سرخ طالبان نقاب دارند، زیرا از عواقب جنایات خود ترس دارند و چون محلی نیستند از افشای هویت خود بازهم می‌ترسند و به‌خاطر مراعات نمودن محرمیت عملیاتی، زیاد گشت‌وگذار نمی‌کنند».
صالح افزود، ساحاتی که تصرف می‌شود، توسط گروه‌های محلی زیر نام کمیسیون نظامی حفظ می‌شود. به گفته او این طیف جنگ‌جویان طالب، تعلیمات و تجهیزات اساسی ندارند.
وی می‌گوید که جنگ‌جویانی که تازه به طالبان پیوسته، بین مردم ترس و وحشت ایجاد می‌کنند. به باور او این طیف طالبان به غیر از گذاشتن اسلحه روی شانه‌های‌ شان، مهارت دیگر ندارند.
امرالله صالح شرح داده است که طالبان شامل سه بخش است و در بخش اول جنگ‌جویان لشکر طیبه حضور دارند. به گفته او این گروه تعلیمات اساسی و پیش‌رفته توسط اردوی پاکستان می‌بینند و از نظم بهتری برخوردارند.
به گفته صالح، در بخش دوم، بقایای القاعده که به جز کشتار و بی‌رحمی ویژ‌گی دیگری ندارند، حضور دارند. این جنگ‌جویان القاعده کشتار در افغانستان را دروازه بهشت می‌دانند.
به باور صالح در بخش سوم، گروه‌های متفرقه از منطقه و فرامنطقه که زیاد بزرگ نیستند حضور دارند و طالبان از حضور آن‌ها برای ایجاد ارعاب و بازکردن درب چانه‌زنی با استخبارات کشورها استفاده می‌کنند.
او افزوده است: «بنابرین ترکیب قوای دشمن از دید استراتژیک عبارت است از پاکستان ـ طالبان ـ گروه‌های افراطی و شبکه‌های عقده‌مند تروریستی».
با این همه، صالح تأکید کرده است که اتحاد و هوشیاری شهروندان، اهداف طالبان را ناکام می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا