آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

صبر ما را به آزمون نگیرید/ تعلل کنید اعتراضات گسترده می‌کنیم

برخی نامزدان بلخی معترض به نتیجه ابتدایی انتخابات پارلمانی حوزه بلخ، در کنفرانس خبری در مزارشریف به کمیسیون‌های انتخاباتی هشدار داده و می‌گویند: صبر ما را به آزمون نگیرید!

برخی نامزدان بلخی معترض به نتیجه ابتدایی انتخابات پارلمانی حوزه بلخ، در کنفرانس خبری در مزارشریف به کمیسیون‌های انتخاباتی هشدار داده و می‌گویند: صبر ما را به آزمون نگیرید!
این نامزدان معترض می‌گویند که اگر کمیسیون‌های انتخاباتی در عملی شدن مواد ۹ گانه شکایت‌نامه پیشنهادی آنان تعلل کنند، اعتراضات گسترده مدنی را سازمان‌دهی خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، یکی از نامزدان معترض می‌گوید: بعد از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی حوزه بلخ بنابر تخطی و نارسایی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ نامزد وکیل دست به اعتراض زدند تا آراء باز شماری شده و موارد مشکوک از لیست صندوق‌ها حذف شود.
او در مورد شکایت‌نامه ۹ ماده‌ای نامزدان معترض بلخ می‌گوید که این نامزدان شکایت‌نامه خود را به رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی تحویل داده‌اند و آن قرار زیر است:
۱. باز شماری مجدد آرای انتخابات ۲۸ میزان سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی ولایت بلخ.
۲. باطل شدن بدون قید و شرط آرای بدون بایومتریک.
۳. باطل شدن آرایی که اسامی شان درج لیست رای دهندگان در مراکز رای دهی نبوده و بعداً جدول شده است.
۴. باطل شدن نشانی شده‌های مشابه در اوراق رای دهی.
۵. ابطال آرای محلاتی که از قبل شامل جدول کمیسیون نبوده و بعداً اضافه شده است.
۶. ابطال آرای محلاتی که انتخابات صورت نگرفته و گفته می‌شود اوراق آن شامل پروسه شده است.
۷. پیگیری جدی تخلفات، تقلبات و تخطی‌های انتخاباتی توسط کارمندان کمیسیون، نامزد وکیلان و افراد زورمند.
۸. باطل شدن ریزلشیت‌های بدون مهر و امضای کمیسیون، ناظرین و مشاهدین.
۹. تفکیک تذکره‌های تقلبی استیکر شده و باطل شدن رای آن‌ها و دادگاهی ساختن عاملین آن.

نامزدان معترض بلخی می‌گویند که این شکایت‌نامه ۹ ماده‌ای مستند به اسناد و مدارک بوده و طبق آن در مزارشریف تظاهرات مدنی راه انداخته شد و پای رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی را به بلخ کشاند.
حاجی محمد عبده از نامزدان معترض، اظهار داشت که تعلل بیشتر مسئولین کمیسیون‌های انتخاباتی باعث گردید تا ما یک بار دیگر صدای خود را از طریق رسانه‌ها به گوش آنان و جهانیان برسانیم، لطفاً مسئولین محترم صبر ما را بیشتر از این امتحان نکنید وگرنه ما با مراجعه به آدرس مردم دست به اعتراضات گسترده مدنی خواهیم زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا