آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

صحبت تیلفونی اشرف غنی و مایک پنس در مورد وضعیت افغانستان

مایک پنس معاون رییس‎ جمهور ایالات متحده امریکا و رییس ‌جمهور غنی، پیرامون وضعیت امنیتی افغانستان تیلفونی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، کاخ سفید با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای پنس، روز سه‌شنبه (۶ سنبله) تیلفونی با آقای غنی گفت‌وگو کرده است.
در خبرنامه آمده است که در این گفت‌وگوی تیلفونی، پیرامون موثریت استراتژی امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا گفت‌وگو شده است.
خبرنامه همچنان افزوده که هر دو طرف درباره اوضاع امنیتی افغانستان و تلاش‌ها برای آغاز یک روند صلح در این کشور، گفت‌وگو کردند و بر نیاز یک راه‌حل سیاسی برای جنگ افغانستان، تأکید کردند.
براساس معلومات منبع، پنس بار دیگر پشتیبانی واشنگتن و همکاران جهانی‌اش را از حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کرد.
دو طرف همچنان پیرامون انتخابات پارلمانی افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.
در همین حال، آقای غنی نیز در صفحه توییترش نوشته‌ است:« شام امروز(سه شنبه ۶ سنبله) من با مایک پنس، معاون رییس‌ جمهور (امریکا) صحبت داشتم، ما درباره تأثیر راهبرد رییس‌ جمهور ترامپ در جنوب آسیا، روند صلح و انتخابات آینده پارلمانی و ریاست‌ جمهوری، بحث کردیم. معاون رییس‎ جمهور تعهدات امریکا را برای حمایت از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی، تکرار کرد.»
در این تماس تیلفونی در حالی به راه‌حل سیاسی برای جنگ افغانستان تاکید شده که به‌ دلیل عدم اشتراک نمایندگان افغانستان و امریکا در نشست صلح مسکو، این نشست به تاخیر افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا