آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

صدها زندانی در پلچرخی اعتصاب غذایی کردند

صدها زندانی در پلچرخی، زندان مرکزی کشور در اعتراض به آنچه عدم رعایت عدالت در فرمان عفو رییس جمهور می‌خوانند، اعتصاب غذایی کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، یک مسئول زندان به شرط فاش نشدن نامش، فاش ساخته است که ۳۸۰۰ زندانی از چند روز پیش اعتصاب غذایی کردند، اما زندانیان تعداد اعتصاب کنندگان را بیشتر از این می‌دانند.
یکی از نمایندگان اعتصاب کنندگان به بی بی سی گفته: «هر کسی که حق و حقوقی دارد به حق خود برسد، ما کسی را داریم که دو سال از زمان پایان حبسش گذشته اما هنوز زندانی است. دو نفر هم مجرم داریم که یکی حالا خانه است و یکی هنوز زندان است».
نماینده دیگری از آنها گفته: «کسانی را داریم که کهنسال هستند، هشتاد سال دارند. کسانی دیگری به نامشان رها شدند. به نام قرنطین پایوازی/ملاقاتی سر ما بند است. غذا اینقدر خراب است که برای خوردن انسان نیست حتی برای خوردن حیوان نیست. کجاست حقوق بشر که صدای ما را نمی‌شوند؟»
این اعتصاب کنندگان تاکید دارند که فرمان‌های عفو ریاست جمهوری شفاف عملی نمی‌شود و در آن فساد است.
اما مسئولین زندان می‌گویند کسانی که اعتصاب کردند اکثراً مرتکبین قتل، آدم ربایی و قاچاق مواد مخدر هستند که به اساس ماده ۳۵۰ قانون اجراآت جزایی از فرمان‌های عفو بهره‌مند نمی‌شوند.
گفته شده که شماری از زندانیان در پلچرخی از دوازده روز به این سو و شماری دیگر از پنج روز به این سو اعتصاب غذا را آغاز کرده‌اند.
مقام‌های زندان می‌گویند با نمایندگان اعتصاب کنندگان در گفت‌وگو هستند تا به اعتراضات‌شان پایان دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا