آخرین اخبارتحلیلجهانسیاست

صدور مجوز انتقال پول به افغانستان برای مقاصد بشردوستانه از سوی امریکا

جهان / آخرین خبر / سیاسی / اقتصاد و توسعه
خبرگزاری دید: وزارت مالیه امریکا اعلان کرده است که بانک‌های بین‌المللی می‌توانند برای مقاصد بشردوستانه به افغانستان پول انتقال بدهند.


وزارت مالیه ایالات متحده به تازگی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بانک‌های بین‌المللی می‌توانند بدون هراس از نقض تعزیزات امریکا علیه طا-لبان، به افغانستان پول انتقال دهند.
این وزارت همچنین گفته است که موسسات کمک‌رسانی نیز می‌توانند معاش معلمان و کارمندان صحی را که در سکتور عامه کار می‌کنند، پرداخت کنند.
بر بنیاد این اعلامیه، بریان نیلسن معاون وزارت مالیهٔ امریکا در امور تروریزم و استخبارات مالی روز گذشته با رهبران سازمان‌های غیردولتی در مورد ادامهٔ نحوهٔ کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان صحبت کرده و به سئوالات آن‌ها پاسخ ارایه کرده است.
نیلسن هدایاتی را با رهبران سازمان‌های غیردولتی شریک ساخته که شامل انتقال مواد غذایی، حمایت شفاخانه‌های حکومتی، ‌پرداخت معاش معلمان سکتور عامه، پرداخت معاش کارمندان بخش صحت،‌ حمایت از سیستم آبرسانی شهری و انتقال پول می‌شود.
وی همچنان هشدار داده است که صرف نظر از این‌که چه مقدار پول و کمک‌های بشری برای افغانستان فراهم می‌شود،‌ این کشور به دلیل «سوء‌مدیریت اقتصادی طا-لبان» با مشکلات جدی اقتصادی و بشری مواجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا