آخرین اخبارافغانستانگزارش

صدیق‌الله توحیدی: خشونت علیه خبرنگاران ۲۲ درصد افزایش یافته است

نسبت به شش ماه اول سال ۲۰۱۷میلادی، شش ماه اول سال ۲۰۱۸، ۲۲ درصد افزایش خشونت علیه خبرنگاران را نشان می‌دهد و طبق گزارش‌ها پس از گروه‌های تروریستی بیشتر این خشونت را افراد سهیم در حکومت فعلی انجام داده‌اند.



صدیق‌الله توحیدی مسئول کمیته مصئونیت خبرنگاران افغانستان با بیان این که خشونت علیه این قشر ۲۲ درصد افزایش یافته است، می‌گوید که پس از گروه‌های تروریستی بیشتر خشونت را علیه خبرنگاران حکومت داشته است.
به گزارش خبرگزای دید، صدیق‌الله توحیدی امروز طی نشست خبری در ولایت بلخ گفت که شش ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، خونین‌ترین سال برای خبرنگاران در افغانستان بوده است.
مسئول کمیته مصئونیت خبرنگاران افغانستان گفت: در شش ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، ۸۹ مورد خشونت علیه خبرنگاران و ۱۱ مورد قتل‌ هدف‌مند در افغانستان صورت گرفته است.
آقای توحیدی افزود، نسبت به شش ماه اول سال ۲۰۱۷میلادی، شش ماه اول سال ۲۰۱۸، ۲۲ درصد افزایش خشونت علیه خبرنگاران را نشان می‌دهد و طبق گزارش‌ها پس از گروه‌های تروریستی بیشتر این خشونت را افراد سهیم در حکومت فعلی انجام داده‌اند.
در گزارش کمیته مصئونیت خبرنگاران افغانستان آمده است که افزایش ناامنی در افغانستان و تداوم مصئونیت حقوقی برای کسانی که مرتکب خشونت‌ علیه خبرنگاران می‌شوند دلایل اصلی افزایش آمار خشونت‌ها است.
در این گزارش، هم‌چنان آمده است که افزایش خشونت علیه خبرنگاران باعث خودسانسوری در میان خبرنگاران شده و آن‌ها از ترس جان‌شان نمی‌توانند خیلی از وقایع را با مردم شریک سازند.
در همین‌حال، اما تعدادی از خبرنگاران در ولایت بلخ از فعالیت کمیته مصئونیت خبرنگاران افغانستان راضی نیستند و می‌گویند که این کمیته از منظر عملی خیلی کم‌تر به فعالیت پرداخته است.
فرید از خبرنگاران ولایت بلخ به خبرگزاری دید گفت: این چندمین بار است که کمیته مصئونیت خبرنگاران با توزیع پرسش‌نامه‌هایی جویای مشکلات ما می‌شود، اما در عمل هیچ نتیجه‌ را تاکنون ما شاهد نبوده‌ایم.
خبرنگاران در افغانستان نه‌تنها با تهدیدهای امنیتی مواجه هستند که عملاً بسیاری از رسانه‌ها در این کشور به صورت قانونی با خبرنگاران خود برخورد نمی‌کنند و در بسیاری از مواقع، خیلی از حقوق آن‌ها را نادیده گرفته و یا زیرپا می‌گذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا