آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

صلاح‌الدین ربانی: زنان پیام‌آوران صلح هستند


از چهارمین سمپوزیم بین‌المللی زنان، تحت نام«زنان افغان پیام‌آور صلح» با اشتراک رییس جهمور غنی، مقامات بلندپایه دولتی، جوانان و زنان فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، تجلیل شد.
رییس‌جمهور در این همایش طی صحبت‌هایی تاکید کرد: ما خوشبختانه پیروان دینی هستیم که در آن انسان‌ها به جنس اول و دوم تقسیم نشده‌اند، بلکه مرد و زن از حیث کرامت انسانی مساوی است.
آقای غنی در ادامه افزود: مهم‌ترین عامل بی‌عدالتی جنسیتی، تداوم جنگ است. اگر جنگ وجود نمی‌داشت، میلیون‌ها دختر افغانستان می‌توانستند داکتر، انجنیر، معلم و فعال باشند.
از سوی دیگر، ‎صلاح‌الدین ربانی، وزیرامور خارجه کشور نیز در این برنامه گفت: برگزاری این‌گونه سمپوزیم‌ها توانسته است زمینه همبستگی زنان را فراهم کند.
وی در ادامه افزود: زنان افغانستان به عنوان پیام‌آوران صلح، می‌توانند نقش بسیار مهمی را در ترویج فرهنگ تسامح و تساهل، به عهده بگیرند.
‎وزیر امور خارجه در ادامه تاکید کرد: رویکرد دولت جمهوری اسلامی افغانستان به مقوله حقوق بشر وحقوق زنان، یک رویکرد سازنده، خانواده‌محور، عدالت‌محور و در چارچوب اساسات دین مبین اسلام و در راستای عملی‌سازی تعهدات بین‌المللی کشور است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا