آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

صلح، انتخابات و مسایل منطقه‌ای محور دیدار داکتر عبدالله و جنرال مکنزی

عبدالله عبدالله می‌گوید که طالبان و دهشت‌افگنان در عملی‌ ساختن طرح‌ها و برنامه‌های خویش برای تصرف اراضی بیش‌تر و مراکز ولایت‌ها نه تنها ناکام شدند، بلکه متحمل تلفات و خسارات جدی نیز گردیدند.

عبدالله عبدالله می‌گوید که طالبان و دهشت‌افگنان در عملی‌ ساختن طرح‌ها و برنامه‌های خویش برای تصرف اراضی بیش‌تر و مراکز ولایت‌ها نه تنها ناکام شدند، بلکه متحمل تلفات و خسارات جدی نیز گردیدند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله در دیدار با جنرال کینت فرانک مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنت‌کام) از همکاری‌ها و قربانی‌های امریکا در افغانستان در مبارزه با دهشت‌افکنی و احیای مجدد کشور تشکر و قدردانی کرد.
عبدالله گفت: قوای مسلح افغانستان در مرحله کنونی مسئولیت دفاع از افغانستان و مبارزه با دهشت‌افکنان را به عهده دارد و از حمایت نیروهای حمایت قاطع در بخش‌های مورد نیاز نیز برخوردار است.
به گفته وی، طالبان و دهشت‌افکنان در عملی‌ ساختن طرح‌ها و برنامه‌های خویش برای تصرف اراضی بیش‌تر و مراکز ولایت‌ها نه تنها ناکام شدند بل‌که متحمل تلفات و خسارات جدی نیز گردیدند.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در صحبت‌های خود به موضوع رسیدگی و پرداختن به پناهگاه‌های امن دهشت‌افکنان در جنگ افغانستان نیز پرداخت و خواهان توجه دوستان و متحدان بین‌المللی به این قضیه گردید.
در همین حال، جنرال مکنزی با تشکر از عبدالله و قدردانی از وی به خاطر یادآوری از قربانی‌های ارتش امریکا در افغانستان در امر مبارزه با دهشت‌افکنی گفت که او نیز در افغانستان ایفای وظیفه و خدمت کرده است و از قربانی‌های قوای مسلح افغانستان در مبارزه با دشمن مشترک قدردانی می‌کند.
آقای مکنزی از پیش‌رفت و ارتقای ظرفیت و توانای‌هایی رزمی قوای مسلح افغانستان ابراز رضایت و خرسندی کرد و از ادامه همکاری‌های ارتش ایالات متحده امریکا با قوای مسلح افغانستان اطمینان داد.
در این دیدار دو طرف همچنان در باره مذاکرات صلح، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مسایل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که اکثر کارشناسان و سیاسیون افغانستان امضای پیمان امنیتی با واشنگتن را ناکام و اشتباه می‌خوانند و خواهان لغو این پیمان هستند.
با این حال، دو روز قبل حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور گفته بود که پاکستان و امریکا آغازگر جنگ در افغانستان هستند و این دو کشور باید به این جنگ پایان دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا