آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی:

صلح در افغانستان به سود جهان است/ خیریه جمع نمی‌کنیم

رییس جمهور محمد اشرف غنی عصر امروز دوشنبه(۳قوس) در کنفرانس «جنوا ۲۰۲۰» گفت: برای تامین صلح پایدار در افغانستان نیاز است تا یک اجماع منطقه‌‌ای قوی شکل بگیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس جمهور عصر امروز دوشنبه(۳قوس) در کنفرانس «جنوا ۲۰۲۰» گفت: برای تامین صلح پایدار در افغانستان نیاز است تا یک اجماع منطقه‌ا‌‌ی قوی شکل بگیرد.
وی افزود: خشونتی که مردم ما از آن رنج می‌برند فراتر از تحمل بوده و برای تضمین صلح و ثبات سیاسی و مهار و از بین بردن تهدیدهای شبکه‌های تروریستی، سازمان‌های جنایی و سایر تهدیدهای منطقه‌‌ای، جامعه جهانی باید با دولت افغانستان همکاری کند.


رییس جمهور غنی با بیان اینکه افغانستان به دنبال جمع کردن خیریه نیست، تاکید کرد: هدف ما این است که به مرکز اتصال و ترانزیت در منطقه تبدیل شده و بر روی پای خود بایستیم و برای رسیدن به این موضوع به کمک جامعه جهانی نیاز داریم.
رییس جمهور ضمن تایید سوءمصرف کمک های اهدا شده، خاطرنشان کرد که دولت افغانستان یک سیستم قوی نظارتی ایجاد کرده و برنامه‌های منظمی برای سرمایه گذاری پیشنهاد می‌شود.
وی تاکید کرد که افغانستان با ثبات و دموکراتیک برای منطقه و کل جهان با اهمیت خواهد بود.
در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت ‌سیاسی کشورهای کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود، اما برخی از این کشورها، میزان کمک‌های یک‌ساله خود را نیز اعلام می‌کنند.
از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و مالیه در مقر برگزاری کنفرانس حضور یافته و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلند رهبری می‌شود.
کنفرانس اصلی قرار است فردا برگزار شده و کشورهای مختلف میزان تعهدات شان را بیان کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا