آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

محمد کریم خلیلی:

صلح در موجودیت رهبری کنونی حکومت ناممکن است

محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح و از متحدان انتخاباتی تیم «ثبات و همگرایی» می‌گوید که گروه طالبان در پنج سال گذشته هیچ‌گاه حاضر نشده است که با حکومت و به خصوص رهبری فعلی دولت گفت‌وگو کند و به این ترتیب برای آوردن صلح در کشور نیاز به «تغییر» است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمدکریم خلیلی این سخنان را امروز جمعه( ۱ سنبله) در مراسمی به مناسبت پیوستن حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق به دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» مطرح کرد.
آقای خلیلی تاکید کرد که مردم خواهان تغییر هستند و برای تامین صلح نیز نیاز است تا در سطح رهبری حکومت تغییراتی به وجود بیاید.
رییس شورای عالی صلح که از دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله حمایت می‌کند، گفت که ادامه مسیری که در پنج ‌سال گذشته طی شد، جنگ را در کشور برای پنج سال دیگر تمدید خواهد کرد. رییس شورای عالی صلح از جانب دیگر حکومت را متهم کرد که از امکانات دولتی برای کمپاین استفاده می‌کند و توسط اداره‌های محلی مردم را به حمایت و کمپاین از تیم حاکم مجبور کرده‌اند؛ ادعایی که حکومت بارها آن را رد کرده است.
در همین حال، آقای کریم خلیلی گفته که تیم «ثبات و همگرایی» یک تیم ملی و افغانستان شمول است که مردم به صورت گسترده از آن حمایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا