آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

صلح و امنیت؛ تلاش‌های حمدالله محب در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با شماری از مقامات حکومتی و غیر حکومتی آلمان در رابطه به همکاری‌های دوجانبه و روند صلح افغانستان دیدار و رایزنی کرده است.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با شماری از مقامات حکومتی و غیر حکومتی آلمان در رابطه به همکاری‌های دوجانبه و روند صلح افغانستان دیدار و رایزنی کرده است.
به نقل از شورای امنیت ملی، در این نشست‌ها با داکتر مارکوس کربر وزیر دولت فدرال آلمان در امور داخلی، یورگن هارت سخنگوی پارلمان حزب حاکم سیاسی سی دی یو/ سی اس در امور سیاست خارجی، داکتر یوهان وادیفل معاون کمیته پارلمانى حزب حاکم در امور خارجی و دفاعی، اعضای کمیته خارجی پارلمان، نیلز شمیت سخنگوی سیاست خارجی مجلس حزب سوسیال دموکرات و به همین ترتیب با اندریس میکایلز وزیر دولت فدرالی آلمان در امور خارجی روی بهبود روابط آلمان و افغانستان و پروسه صلح کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


جانب آلمانی برای مشاور امنیت ملی کشور گفته که آلمان ماموریت خود را در خصوص آموزش و پرورش پولیس افغانستان مانند گذشته ادامه داده و در این راستا همکاری‌های خویش را به گونه دوام‌دار حفظ خواهد نمود.
در این نشست تاکید صورت گرفت که پارلمان آلمان به زودی درباره حضور نظامی این کشور در چارچوب نیروهای ناتو در افغانستان فیصله خواهد کرد، آن‌ها افزودند، در این فیصله از حضور شان در افغانستان حمایت می‌کنند.


مقامات آلمانی به مشاور امنیت ملی افغانستان همچنان اطمینان دادند که کشورشان همکاری‌های خود را با افغانستان تداوم بخشیده و از صلحی حمایت خواهند کرد که در نتیجه آن امنیت تامین و دستاوردهای دو دهه گذشته از بین برده نشود.
حمدالله محب در دیدار با وزیران فدرال آلمان و اعضای پارلمان ضمن اظهار قدردانی از همکاری‌ این کشور در زمینه‌های نظامی و ملکی بر ادامه همکاری‌ها در آینده تأکید ورزید.
مشاور امنیت ملی برنامه آموزش و پرورش پولیس را موثر عنوان نموده، تشکر کرد که آلمان به طور ویژه یک بخش را در ولایت بلخ آماده نموده است.
وی همچنان همکاری‌های کشور آلمان را در خصوص صلح، امنیت و توسعه مهم خوانده اظهار داشت که افغانستان متعهد است تا همکاری‌های فعلی خود را با این کشور افزایش دهد.
مشاور امنیت ملی به همین سلسله با لیندا رینولدز وزیر دفاع استرالیا دیدار کرد.
حمدالله محب در این دیدار گفت، در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اصلاحات چشم‌گیری به میان آمده است و همین اصلاحات باعث شده که در راستای خودکفایی امنیت، پلان دولت افغانستان به طور بهتری به پیش برود.
وزیر دفاع استرالیا در کنار ستایش از دستاوردها در بخش خودکفایی و اصلاحات بیان داشت که کشورش در بخش آموزش و مشورت‌‌دهی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حمایت و ماموریت خود را تدوام می‌دهد.
آقای محب همچنان با جان ساپکو سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان در یک پنل مشترک خبری در رابطه به مبارزه با فساد در افغانستان و اصلاحات در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی بحث و گفت‌‌وگو کرد.
مشاور امنیت ملی در جلسات هیئت افغانستان به رهبری رییس جمهور محمد اشرف غنی در حاشیه نشست مونیخ با مارک روتی نخست‌وزیر کشور هالند، الهام علیوف رییس جمهور آذربایجان، قاسم جومارت توکایوف رییس جمهور قزاقستان، ینس اسولتنبرگ سرمنشی ناتو و در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان نیز حضور یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا