آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

صلح و انتخابات محور دیدار سفیر هالند با سرور دانش

ارنست نارمن سفیر کشور هالند در کابل، امروز سه شنبه( ۷ حوت) با محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ملاقات کرد. دراین دیدار پروسه صلح و انتخابات ریاست جمهوری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارنست نارمن سفیر کشور هالند در کابل، امروز سه شنبه( ۷ حوت) با محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ملاقات کرد. دراین دیدار پروسه صلح و انتخابات ریاست جمهوری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در این دیدار بر گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور تاکید و از کمک‌های هالند با افغانستان در نزدیک به دو دهه گذشته قدردانی کرد.
معاون رییس جمهور گفت که یک حرکت جدی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح آغاز شده و حکومت افغانستان از این حرکت استقبال می‌کند.
آقای دانش گفت‌وگوهای مستقیم بین گروه طالبان و دولت افغانستان را راهکار اصلی پیشرفت مذاکرات صلح خوانده، افزود که بحث بر سر موضوعات مورد اختلاف و توافق بر آن‌ها؛ اساسی‌ترین مسایلی‌‌ است که به زمان بیشتری نیاز دارد.
به گفتۀ معاون رییس جمهور، مردم و دولت افغانستان صلح می‌خواهند اما نه به قمیت نادیده گرفته‌شدن ارزش‌هایی چون قانون اساسی، نظام سیاسی و آزادی‌های مدنی، سیاسی، حقوق بشر و دیگر دستاوردهایی که در نزدیک به دو دهۀ گذشته به دست آمده‌ است.
معاون رییس جمهور در مورد انتخابات و تعیین کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی نیز گفت که مطابق به مکانیزم در تعدیل قانون انتخابات؛ پیش‌بینی شده ‌است که کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی در فرصت نزدیک تعیین خواهند شد.
آقای اِرنست نارمن ضمن اعلام حمایت دولتش از موقف دولت افغانستان در پیوند به مذاکرات صلح، از همکاری‌های دوامدار آن کشور با دولت افغانستان اطمینان داده گفت که هالند از پروسۀ صلحی که به مدیریت و مالکیت مردم افغانستان به پیش رود، پشتبانی می‌کند.
وی از ادامه همکاری دولت هالند در آموزش نیروهای امنیتی کشور به خصوص نیروهای پولیس نیز خبر داده افزود که دولت متبوعش برای تقویت و آموزش‌های نیروهای امنیتی افغانستان از جمله نیروهای پولیس متعهد است.
سفیر هالند در مورد ادامه کمک‌های کشورش برای برنامه انکشافی درافغانستان نیز گفت که همکاری‌های انکشافی هالند در افغانستان بر تقویت حضور زنان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و تأمین عدالت استوار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا