آخرین اخبارافغانستانسیاست

صلیب سرخ فعالیتش را در افغانستان از سر گرفت

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است که با گروه طالبان روی تضمین مصئونیت کارمندانش به توافق رسیده و فعالیتش را در افغانستان از سر می‌گیرد.


کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است که با گروه طالبان روی تضمین مصئونیت کارمندانش به توافق رسیده و فعالیتش را در افغانستان از سر می‌گیرد.
اندریا کتبریتا سخنگوی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان به بی‌بی‌سی گفته که در جریان دو ماه گذشته، در صحبت با طالبان «به یک تفاهم کلی روی حضور بشردوستانه‌شان» در افغانستان رسیده‌اند.
گروه طالبان حدود دو ماه پیش از بی‌تفاوتی این سازمان در قبال اعتصاب زندانیان این گروه در زندان پل‌چرخی کابل انتقاد کرده بود.
این گروه گفته بود که تعهد امنیتی‌اش با کمیته‌ صلیب سرخ را لغو و امنیت کارمندان این کمیته را در افغانستان ضمانت نمی‌کند.
در همین حال، خانم کتبریتا گفته که روز گذشته طالبان با نشر اعلامیه‌ای به این کمیته ضمانت امنیتی دادند و صلیب سرخ نیز فعالیتش را در افغانستان از سر می‌گیرد.
سخنگوی صلیب سرخ گفته که طالبان اجازه داده تا این کمیته خدماتش را به نیازمندان ارائه کند.
او گفته است:« دوماه پیش آن‌ها ما را در موقعیتی قرار دادند که نتوانستیم از امنیت کارکنان‌مان مطمئن شویم. اما حالا می‌توانیم امنیت را تا حدودی برای کارمندان تضمین کنیم.»
به گفته‌ او، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در جریان ۳۰ سال گذشته در افغانستان به قربانیان کمک کرده اما از سال ۲۰۰۳ به این‌طرف با ۹ رویداد جدی امنیتی دراین کشور مواجه شده که باعث شد فعالیت‌شان را بازنگری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا